08 Mei 2009

Suasana pertama bila Polis mula menceroboh masuk Dewan

GAMBAR 1 : Apabila sekumpulan polis yang beruniform gelap yang kelihatan dalam gambar dan yang tidak beruniform mula menceroboh masuk keadaan Dewan menjadi sangat kecoh dan bising. Saya ADUN Pakatan Rakyat melaungkan suara tinggi supaya polis keluar dari dewan dan mereka tidak ada hak untuk masuk.

GAMBAR 2 : Kekecohan itu membawa kepada insiden seorang ADUN naik ke atas meja dengan laungan supaya polis-polis itu keluar dengan segera dari dewan.

10 ulasan:

Awanama berkata...

memang bn semua macam haiwan yang kelaparan,kesian dan akan sampailah balasannya nanti

Awanama berkata...

hai .. malaysia dah gila agaknya.
bila yang pegang undang undang, langgar undang undang, tu la masalahnya.

Hai .. letih tengok perangai diorang.

perakboy berkata...

apa yang saya lihat semuanyer telah dirancang,
dari peringkat tertinggi hinggalah ke katak dan kakitangan SUK.
bila nazrin keluar, mic PR semua ditutup. bila YB siva keluar iringi nazrin, katak OKU pulak nak rampas kuasa nak lantik ganesan.
polis pulak tiba lebih ramai dari adun PR.
semuanya ini adalah perbuatan licik untuk rampas kuasa PR.
pendapat saya bisikan yg diterima PR tu, boleh buang ke longkang jer...kerana hanya tinggal bisikan jer tp sebenarnya lain.. tak de action pun... hampeh...

perakboy berkata...

PR tak perlu sokongan dari pihak atasan.
yang penting PR perlu ada sokongan penuh dari rakyat...
Teruskan berkhidmat untuk rakyat...

TAkbir.....

Awanama berkata...

Satu harapan saya, andaikata pakatan rakyat berjaya mengambil alih negara kelak, tolong buat reformasi besar-besaran ke atas polis dan sistem keadilan/mahkamah. Dua pihak ini nampaknya telah digunakan sepenuhnya oleh BN sekian lama. Mana-mana pihak terlibat dalam salah guna kuasa perlu dibicarakan dan lakukan pembersihan total. Saya percaya rakyat mulai faham bahawa suasana yg berlaku memang menjijikkan. Rata-rata yg membeli akhbar hari ini mcm tak puas hati, ini tanda protes yg perlu PR ambil perhatian.

ڤنا مينڠ / PENA MINANG berkata...

Apelaa owner blogger ni....tak demokrasi lansung....asyik nak tapis je ulasan orang....ape kehenya kalau macam ni. Cakap kebebasan bersuara....pirahhhh

perak boy berkata...

biar saya jawab bg pihak YB untuk pena minang...
kalo masuk tempat orang bg salam... jgn buat mcm BN main terjah jer...
sebab apa ada tapis, mesti la nak buang apa yang tak elok dan apa yang kita tak nak...
sebab tak semua orang ada etika dalam memberi komen... contohnya mcm pena pinang la ... tiba2 nak pirah orang plak...
pikir guna otak jgn pakai lutut.. mcm mamak zambri..

Awanama berkata...

bagi jelah polis jadi speaker
jadi Adun
jadi MB
jadi Hakim
Jadi Peguam
sebab MEREKA itu terlalu Cerdik....

Unknown berkata...

Apamacam kita usulkan biar kita upah pekerja Bangla ambil alih kerja-kerja polis. Kan senang macam pengawal keselamatan tu.
Takde lah nak pilih bulu!

Awanama berkata...

bn buat malu jer..
kat indon pon tak pernah berlaku kecoh camni..
malu aku ngan kawan2 aku orang indon..