01 Jun 2009

Kisah Zambry dan rombongan kena halau....

Hari ini jam 2.30 ptg lebih kurang mungkin tercatat dalam sejarah Zambri selaku MB Mahkamah Rayuan telah dihalau oleh Tuan Tanah/Rumah di Batu 8 Lekir. Gambar sebelah kiri...Tuan tanahnya,.

Mengikut dari cerita salah sorang mengiringi DS IR Nizar kepada aku sebentar tadi, Zambri bersama Kong Chong Ha selaku AP Lumut yg juga Menteri Kerajaan Perumahan & Tempatan dan beberpa orang anggota polis yang mengiringinya ingin melawat ke sebuah rumah penduduk di situ yang rumahnya mengalami musibah akibat angin ribut malam tadi.

Disebabkan jalan untuk laluan kereta untuk ke rumah tersebut tak ada.. maka kereta Rasmi Zambri. Kong Cha dan Polis telah diletak di kawasan halaman rumah si tuan ni, tanpa minta izin kebenarannya. Apalagi tuan rumah ni terus minta keluar dari tanah kawasannya.. mereka tak indah larangannya.. malah mereka semakin gostan keretanya ke belakang, menyebab dia memekik tak faham bahasa ka sambil menepuk kereta tersebut.

Bila dah malu tak ada arah, mulalah cari pasal.. tanya kat tuan rumah ni, tanahnya tu bayar cukai ke tidak.. lagi la hangat tuan rumah, dapatlah maki percuma darinya"*$%(*%&", sewaktu mereka nak keluar dari rumahnya ada lagi suara-suara mengatakan jangan layan orang tak betul...situan rumah balik balik sapa yang tak betul, kalau berani mari.. tak ada sapa yang beranila nak masuk.. dah bersalah.. nak tak nak mula tebal keluar balik... lawatan pun tak jadi..

Malu besarlah Zambri, kerana tak jauh dari situ kat Batu 10 Lekir adalah rumah mertuanya, tup-tup dia sendiri kena halau...

Pada sebelah petang DS IR Hj Nizar pulak pergi melawat ke situ, dah HJ Nizar pun risau juga pada mulanya.. takut kena halau.. sebab sangkaan mereka tuan tanah ni jenis orang tak betul... suspen aja mereka nak turun dari kereta,,, rupanya bila ia nampak Hj Nizar sampai berlari ia sambut Hj Nizarkat kereta, siap cium tangan lagi... berbangga dia dapat bertemu Hj Nizar dan ia menceritakan kisahnya yang berlaku pd Hj Nizar.. rakaman ceritanya bersama HJ Nizar ada di blog otai-manjung.

Tuan Tanah/Rumah ni menetap di KL.. entah habuannya nak jadi cerita balik kerumahnya dapat bertemu Zambri.. nasib Zambrilahhh... itulah MB yang bukan pilihan rakyat.. Padan muka kau Zambri... Kau dimalukan depan anggota polis.... depan Menteri Kabinet MCA...korang mereka tahu yang rakyat betul-betul tak suka...pi la ngadu kat Pak Mentua kau tu... apa dia nak kata....

(Petikan dari : http://manjongmari.blogspot.com)

46 ulasan:

abu muaz berkata...

Dalam dunia ni kita kena buat gila-gila sikit. Kalau tidak orang akan tindas kita. Dalam kes ni oleh kerana yang datang tu orang gila kuasa maka elok benarlah tuan rumah tu melayannya macam orang gila. (minta dijauhkan dari anjing gila)

Tanpa Nama berkata...

nasib baik zambri tak makan kasut...hehe

video kekejaman Yahudi Laknatullah
http://videotso.blogspot.com/2009/05/jihad.html

Tanpa Nama berkata...

padan muka si Zambri ye! Ha!Ha!
Ini dia MB makhamah saja! bukanMB rakyat!

Tanpa Nama berkata...

ni la org islam......yang tau islam dan tak tau sama saja......tunggulah balasan allah.....esok Allah akan buka keaiban kita ....cubalah berpolitik tanpa cerita keburukan org....saya tgk personally org melayu niii...terukla.....putus silatul rahim akibat politik.....ni la demokrasi barat...tak guna....gunakan nama islam sekiranya cara barat menjadi petunjuk.....

Tanpa Nama berkata...

pakai kopiah atas kepala
buat dosa-dosa banyak gok
duk menghu\ina org je
jgn hrp nak lepas titian mustaqim kalu dok mtk maaf kat org kne fitnah

me berkata...

aku cadangkan pilihan raya masa akan datang kita berdebat depan2 , barulah tahu siapa yang berani dan benar...

spyperak berkata...

Salam,
Dalam proses ketamadunan, masyarakat masih ada yang bersikap sedimikian. Alangkah jumudnya manusia sekiranya masih bergaduh sesama sendiri sedangkan mereka sendiri tahu benteng pertahanan mereka telah lemah.

Alangkah kecewa saya sebagai orang yang berpelajaran melihat perangai masyarakat yang hari ini berkelahi atas sebab Kuasa, Pengaruh & Kedudukan.

Adakah kita menutup mata tentang permasalah masyarakat kita hadapi sekarang. Sebagai contoh golongan muda yang lagak hero di jalanan, isu dadah golongan melayu, kes perceraian & banyak lagi, TAPI Dimana Institusi Keluarga? Mana pemimpin yang kerap memberi ceramah politik dan agama? Adakah masalah ini Kerajaan Nak Tanggung?

Fikirla Sendiri!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah pada tuan tanah ynag dapat memuaskan hati mereka2 yang seangkatan dengannya.Satu hari nanati Tuan juga akan perlu melelui jalan milik tanah orang lain.Mungkin selama ini Tuan tak pernah menggunakan jalan tanah orang lain kot..Muga Allah memberikan petunjuk dan HidayahNya.Kalau pun tak suka sesaorang kerana politiknya apa salahnya layan mereka sebagai saudara seAgama. YB pun nampak macam setuju aje.

Manickam Nadeson berkata...

Padan Muka itu Zamry (Camry), Sampai bila kah mamak ini ingin memegang kuasa MB. Masauntuk turun dah sampai.

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama 31/5/09, 6.17pm dan 6.26pm juga kepada spyperak, saya nasihatkan kalau nak jadi manusia, gunakan otak dan akal, berfikir la...
Zamri tu sapa? Perompak dengan perompak sama ke?Dah si Zamri tu ambil Perak langgar undang-undang, jadi pengikut si Najib Crime Minister, memang padan la di layan macam tu.
Kalau korang ikut juga deme tu... tak reti nak berfikir, tak reti nak pakai otak dan akal...
jatuh le martabat korang jadi macam h**wan...

Tanpa Nama berkata...

hahgpa tau apa? nak sokong lagi mb haram tu? sebab hangpa lah org melayu di jual sekupang dua.kalau org buat tak leh.kalau zamri semua hang kata bagus....hangpa ni jenis org cam na ....tak dak otak ke?

MAK ROTI TULUR berkata...

ROTI TULUUUUR SATU...WAKENABEB

Suhaimi Said berkata...

Saya macam tak setuju aje sikap macam tu, rasanya tak kena!

ore perak new fort berkata...

KITA KENA BUAT GILA SUPAYA YANG GILA KUASA RETI BASA ! HE....HE...HE

Tanpa Nama berkata...

padan muka

Tanpa Nama berkata...

pemimpin yg keji patut dibalas dgn aibkan,yg pastinya semuanya dtg dari perancangan NYA....

Tanpa Nama berkata...

macam muka din beramboi lak org tu heheh, apa2 pun tahniah le , ni membuktikan bahawa rakyat perak udah getik dengan MB zambry haram tu hahah

zmas berkata...

Org muka tebal mcm mamak zambry tak rasa apa apa , dia patut dilempar kasut dan tunjuk dlm tv , tuan tanah , syabas atas keberanian awak , dia org ingat mentang2 org besar bole letak keta mana hang suka takda org berani saman , ke ke ke

Tanpa Nama berkata...

pada asasnya saya tidak bersetuju dengan tuan tanah yang bersikap sedemikian terhadap YB DZ tetapi apabila direnung balik akan perbuatan YB DZ dan sewaktu dengannya merobek-robek perlembagaan negeri perak dengan memandang enteng terhadap rakyat ... tak padan lagi kut !!!

zambry berkata...

tu baru dia tau langit nih tinggi ke rendah. padan muka zambry.dia ingat org suka sgt kat dia. najib pun bakal dimalukan oleh rakyat mcm tu.tu sebgai satu pengajaran pada org yg gila kuasa.

masuksuku berkata...

saya salute tuan tanah..ada ke patut beruk tu tanya ada bayar cukai tanah ke..mentang mentang orang macam beruk tu tak perlu fikir pasal cukai tanah..pada saya tuan tanah bertindak bijak sebab atas sebab dikira menceroboh..kalau lapur ke pihak berkuasa pun pasti tidak diambil tindakan...kan gitu aturannya!!!!!!!!!jadi tindakan dia tu memang betul...dan kena pada orang yang *betul* juga..tak dapat bayangkan bertapa tebalnya muka zamri..bibir dah le macam kunta-kinte..

Tanpa Nama berkata...

bia yno raso

http://terataionline.blogspot.com/

Zambry Kadir berkata...

Saya MB Dato Seri Zambry Kadir,

Inilah surat umum untuk semua, saya amat kesal dengan lawatannya apa kesilapan saya sehingga rakyat sangat membencikan saya. Saya rasa bersalah kerana ini bukan kehendak saya sebab oleh itu saya bercadang saya hendak melepaskan jawatan kepada Dato Seri ir Nizar. Mungkin pada masa akan datang saya hendak menyertai PAS.

Sekian Terima Kasih.

aku le... berkata...

cit,pandai hampa buat cerita noo.tak dak apa yg berlaku pun dan zamri sampai pun ke rumah yg dituju untuk memberi bantuan.Hj.nizar mai petang tu dia ada bg bantuan ke?.Untk keterangan lanjut sila tanya tuan punya rumah yg mendpat musibah tu.

Tanpa Nama berkata...

cit,pandai hampa buat cerita noo.tak dak apa yg berlaku pun dan zamri sampai pun ke rumah yg dituju untuk memberi bantuan.Hj.nizar mai petang tu dia ada bg bantuan ke?.Untk keterangan lanjut sila tanya tuan punya rumah yg mendpat musibah tu.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah... padan muka dgn mb mahkamah tu. kalu aku, aku baling dgn kasut kat muka dia, biaq kena betoi2 batang hidung dia. nila mb mahkamah-org pun meluat tengok muka-tak ada cahaya langsung-org len hitam gak tapi bercahaya, dia nie hitam sehitam-hitamnya-x berseri langsung

Tanpa Nama berkata...

bantuan apa? nak bantuan dari pemimpin bukan pilihan rakyat? pirahhhh...walaupun Dato seri Nizar tak beri bantuan pun dialah pemimpin yang jujur. Tidak semestinya nak beriya-iya ambil kesempatan terhadap bantuan...kami rakyat bukan lihat dari segi bantuan ataupun bantuan dari segi kewangan...kami lihat pemimpin yang jujur pilihan rakyat itu sahaja.

Tanpa Nama berkata...

YB apa nak jadi dengan orang Islam lani nama saja Islam tapi fitnah, maki hamun sesama Islam itu lah kerja hampa. Tolong fikir la sikit, jangan ingat hampa aje betul, tolong lah jangan main politik banyak sangat ini lah puncanya. Dulu kawan dengan bukan islam habis semua dikafirkan, tapi bila hampa kawan dengan DAP yang jelas tolak Islam tak pa pula janji BN kalah, umno mampuh.....puashati... jangan ooi jadi bodoh. Tolong lah wahai umat Islam PAS taubatlah... jadikan semua orang Islam itu saudara, jangan kerana politik semua orang tak betui kita je betui , kacau-kacau YB ingatlah YB dunia tak pa nu... akhirat esok baru hampa tau jangan dok cakap pandai le. Ya Allah ampu lah dosa ku dan dosa-dosa semua Orang Islam termasuk UMNO/PAS/PKR dan berilah mereka keinsafan......sedih dan terlalu sedih

Zambri Kadir berkata...

Assalamualaikum,

Yang terutama untuk YB Drs. Khalil Idham Lim.

Saya rasa kesal perbuatan dahulu yang pernah saya buat laporan polis terhadap YB Drs. Khalil Idham Lim kerana ketidakpuasan hati terhadapnya.

Surat ini menunjukkan keikhalasan hati budiman saya yang ingin memohon maaf terhadap YB Drs. Khalil Idham Lim kerana aduannya kepada polis, dan saya ingin menarik balik repot polis itu.
Harap kita berdamai selama-lamanya.


sekian terima kasih

Dato Seri Zambry Kadir

saddamalaya berkata...

Padan muka ko zambry...sapa2 kt sini pengomen umno,elok korg brubah sblm kena mcm zambry tu..

Ini bukan soal mhina,ini isunya halau perompak..itu pn nak diterangkn ker?

Lagi satu spyperak,pandai pula ko sebut kau bpelajaran..Ape ko xblh pikir ke,dgn kuasa la kita blh merubah keadaan,dan ini semua berlaku kerana pihak berkuasa tidak mengamalkan cara islam serta menutup mata pd permasalahan masyarakat...

Ko sendiri dh buktikn tentang perlunya merebut kuasa..Ko pn kecewa saje mampu.cuba ko bkuasa,dah tentu ko mampu buat ikut suka ko.Ape ko xtau ke,nabi s.a.w rebut kuasa sampai patah gigi..agak2 ko,klu nabi xrebut kekuasaan dulu,blh ke kita jadi ISLAM kt MALAYSIA ni..aku slh ckp ker?

Kita kena ingat dan sedar,dlm rmh kita blh la kita halang anak buat mcm2..Tp,klu kerajaan kufur nk buat disko dpn rmh ko spyperak,blh ko halang?

Xyahla ko cuba slhkn pemimpin politik yg kerap berceramah agama..Elok ko sebut aje terang2.UMNO BN yg berkuasa yg slh..Sbbnya,PM merangkap presiden umno sendiri xguna kekuasaan utk laksanakn ISLAM serta membenteras masalah sosial masyarakat..So,xyahla cite hal dadah itu ini.

Fikir2 la...Pilih pemimpin adalah tanggungjawab kita,ia akan di persoalkn di akhirat nanti...Kepimpinan islam dlm pemerintahan negara sgt penting..klu tidak,kenapa perlu nabi s.a.w bergadai nyawa berdakwah secara umum?kenapa xlepak teruskn usrah kt rmh arqam?kenapa pula nabi sibuk nk buka negara?


Inilah ISLAM...ISLAM MESTI BERKUASA.kekuasaan ISLAM yg akan menyelamatkan semua bangsa umat di dunia ini..

sesungguhnya.....

spyperak berkata...

Salam.

Terlebih dahulu ucapan terima kasih kepada pihak yang membalas ulasan yang saya terbitkan itu. Untuk makluman saya mengambil sikap berkecuali dalam politik. Saya lebih gemar mengambil sikap menilai isu tersebut.

Seperti isu yang dibangkitkan mengenai sikap tuan rumah itu, saya sedia maklum sikap sesetengah individu yang terlalu taksub terhadap sesuatu isu. Ini mungkin berhubungkait mengenai politik semasa perak.

TAPI, dalam isu kemanusiaan ini, janganlah kita mengambil sikap sedemikian kerana ia sebenarnya memberi impak kepada semua. Contohnya sikap tuan tanah yang menghalau. Adakah sikap ini yang ditanam dalam diri oleh islam? Ini memberi gambaran negatif kepada orang bukan islam.

Namun ini pandangan peribadi daripada saya.

guatanamo berkata...

[quote]tanpa nama berkata...
YB apa nak jadi dengan orang Islam lani nama saja Islam tapi fitnah, maki hamun sesama Islam itu lah kerja hampa. Tolong fikir la sikit, jangan ingat hampa aje betul, tolong lah jangan main politik banyak sangat ini lah puncanya. Dulu kawan dengan bukan islam habis semua dikafirkan, tapi bila hampa kawan dengan DAP yang jelas tolak Islam tak pa pula janji BN kalah, umno mampuh.....puashati... jangan ooi jadi bodoh. Tolong lah wahai umat Islam PAS taubatlah... jadikan semua orang Islam itu saudara, jangan kerana politik semua orang tak betui kita je betui , kacau-kacau YB ingatlah YB dunia tak pa nu... akhirat esok baru hampa tau jangan dok cakap pandai le. Ya Allah ampu lah dosa ku dan dosa-dosa semua Orang Islam termasuk UMNO/PAS/PKR dan berilah mereka keinsafan......sedih dan terlalu sedih[/quote]

awat hang ingat hang ni betul sangat ker, hang ingat tiada politik dalam Islam ker, hang tanyalah ketiga-tiga orang tu yang suka melompat parti secara serentak dalam sehari dua bulan lepas...angkara siapa yang menyebabkan mereka melompat parti...lain kali kaji dahulu baru beri komen...

Tanpa Nama berkata...

Baru tau zambry tu bila kena halau.

ubatkuat berkata...

DAH TERANG TERANG ORANG YG BERKUASA NI KALAU TIADA HIDAYAH SUKE2 KEPALA HOTAK DIORANG JE BERLAKU TIDAK ADIL,,,CUBA2 RENUNG SEJENAK KAT KELANTAN,,APE YANG PM APANAMA DAH BUAT HAMPIR SUKU ABAD MEMERINTAH ASYIK MENINDAS KE KERJANYA KAT KELANTAN..TAK KE TIDAK MENGHORMATI PILIHAN RAKYAT NAMA NYA KALAU SEGALA BANTUAN DI KELANTAN BAGI KAT WAKIL PERSEKUTUAN UTK MENTADBIR TAPI ADAKAH BELIAU BERLAKU ADIL DAN SAMA RATA,,KAT UBN SEMUA OK TAPI PUAK PR NI BAGI TANAH SEKANGKANG KERA PUN DIUNGKIT HABIS LAKSANA ORANG KOMUNIS DAN TALIBARUT DAP...KEPALA HOTAK KORANG

abdullah bin adam berkata...

Saidina abu bakar yg terkenal dgn akhlaq mulia pun ada maki hamun dan mencarut pd kafir quraisy dlm perjanjian hudaibiyah kerana kurang ajar dgn nabi. org islam kena ajar cara kasar kalau musuh main kasar supaya mrk tahu kita bukan golongan boleh serah tengkuk je. bukan kena sepak pipi kiri bagi pipi kanan untuk disepak lagi. sila rujuk sirah nabi bab perjanjian hudaibiyah

Tanpa Nama berkata...

tahniah idham lim. ternyata anda berjaya mengumpul dan membentuk akhlak umat Islam yang terpuji. tahniah kepada PAS juga.

Akhlak beginilah yg kita mahukan utk kita masuk syurga. tahniah...

ubatkuat berkata...

kau megah sangatlah menyalak tak tentu pasal kat sini,,sekali aku bagi dengan selipar jepun kat muka kau,,satu sen pun tak guna,,cermin muka dulu nak komen orang tentang akhlak,,piirah,diri sendiri pun tak betul solat nak melalak kat orang pasal moral konon

ubatkuat berkata...

ENGKAU APE HAL NAK UNGKIT YB LAK DAN SINDIR DENGAN KATA KAU TU???GENTLEMAN SIKIT DAN TULIS KAT SINI SAPE YG KAU TAK PUAS HATI KERANA SOKONG PERBUATAN TUAN TANAH LAYAN MB MAHKAMAH DENGAN CARA YG MEMALUKAN,,TAK PAYAH NAK SINDIR YB TU,,KAMI YG BUKAN SEALIRAN DGN KAU PATUT KAU SINDIR.SAPE2 YG TULIS PULAK MENGATAKAN INI SEMUA PEMBOHONHAN PR BELAKA,,SILALAH BUAT LAPORAN POLIS KALAU BETUL SEMUA NI BERITA PALSU DAN MEMBURUKKAN BN,,SILAKAN SESIAPA ,, kalau sdi

Tanpa Nama berkata...

Akhlak penyokong PAS tak terpuji. Yg terpuji ialah akhlak perasuah dalam UMNO dan pembaziran yg berbillion2 oleh kerajaan. Itu baru terpuji. hehehe.

Tanpa Nama berkata...

hehehe... ramainye melatah.

Kita tunggu je la kat padang mahsyar. masa tu, kebenaran semua akan kita tahu. Semoga Allah memberi petunjuk kepada orang di jalan yg jalan yg gelap.

Allah dah uji, ramai org politik dah meninggal dunia. dan ramai orang sekeliling kita pun dah ramai yg tiada. so, pandai2 la. siap2 la jawapan dlm kubur nanti. semoga berjaya...

dfario berkata...

Buat pembela umno. Kami sbg org Islam tak nak mintak banyak2. Rasulullah S.A.W. telah tinggalkan Al-Quran & Hadith sbg panduan buat umat2Nya yg beriman utk menjalani kehidupan di dunia. Selagi mana kamu tidak bepegang kpdNya, selagi itulah kami tidak boleh menyokong perjuangan kamu & terus menentang sehingga kamu kembali kpd Islam yg sebenar.

Kita perlu berpegang kpd Islam secara keseluruhannya dan bukannya mengikut kesesuaian spt yg dianjurkan dlm konsep Islam Hadhari. Cuba belajar balik sejarah Islam. Jgn asyik dok ungkit sejarah Melayu & Umno sahaja. Khalifah2 & para pejuang Islam terdahulu ramai yg telah berkorban semata-mata menegakkan Islam. Tidakkah perjuangan mereka itu disia2kan sekiranya kamu masih berpegang dgn pendirian yg kamu pegang dulu kini & selamanya tu?

Berkenaan isu berbaik2 dgn org2 kafir. Mereka dulu berbaik2 dgn org kafir bukan atas dasar dakwah sebaliknya hanya atas dasar perkongsian kuasa semata2. Buktinya, hingga hari ini, kawan2 kafir mereka tu masih tidak kenal Islam. Konsep berkawan dgn kafir dlm PAS adalah jelas berbeza. Buktinya, semua org pun dah sedia maklum. Ingat! di akhirat esok, org yg akan menghuni neraka yg paling dlm adalah org munafik dan bukannya org2 kafir. Utk makluman, org munafik adalah org yg mengaku Islam tetapi dlm masa yg sama dia adalah org yg menentang usaha menegakkan syiar Islam. Bukan salah org kafir dilahirkan sbg org kafir tetapi org Islam akan dipersalahkan sekiranya mereka tidak berusaha menyebarkan & menegakkan syiar Islam. Fikir2kanlah....

Tanpa Nama berkata...

Apakah mengheret Speker seperti haiwan itu bertepatan dengan akhlak islam

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita tau seseorang tu status dia adalah perompak.. and tiba-tiba je parking kereta kat laman rumah kita... mesti la kita cemas. itu la yang dialami oleh tuan tanah tu gamaknya. sebelum si perompak merompak.. lebih baik dia halau. rasanya camtu la.

Tanpa Nama berkata...

mereka pikir mereka berkuasa tapi mereka "mudah lupa" yang ada yang lebih berKUASA dari mereka!!

ubatkuat berkata...

malu oo kat rakyat yg dah terang2 tolak kita dengan usir macam gitu je kat MB,,MB perak yop,,tu belum dato setiausaha pi melawat,,jawap nya,,WALLAH HU ALAM

Tanpa Nama berkata...

nnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmmmmbbbbbbbbbb