02 Jun 2009

Penanti : BN sudah benar-benar dalam ketakutan ?.

Keputusan yang memihak kepada calon PKR dengan majoriti 5558 undi walaupun tidak menggemparkan banyak pihak namun bagi saya sangat menakutkan BN dan UMNO. Bayangkan keputusan ini mencatat sejarah apabila jumlah pengundi paling sedikit yang keluar di Semananjung dengan hanya 46 % yang keluar mengundi.

Pertamanya saya merasakan BN telah membuat keputusan yang silap walaupun mereka melalui masa yang panjang dengan beberapa mesyuarat yang penting namun tetap dengan keputusan "bodoh" tidak meletakkan calon di Penanti.

Seingat saya yang paling bersemangat dan terus menasihat BN supaya bertanding ialah Dr. Mahadhir namun di dikecewakan bila nasihatnya tidak didengari.

Keputusan tidak meletakkan calon di Penanti bagi saya membuktikan kepada rakyat termasuk penyokong BN sendiri bahawa hakikat sebenar yang sedang mendepani BN ialah takut kepada apa yang dikatakan kekalahan.

Selain itu keputusan tidak bertanding dengan alasannya sendiri menampakkan BN sengaja tidak mahu mendapat padah setelah dikalah 4-1 dalam PRK sebelum dari itu. Saya yakin bila BN meletakan calonnya dia pasti akan kalah, sebab itu dia tidak meletakkan calonnya.

Keduanya disebalik tidak betanding perkara yang sangat ditakuti oleh jentera BN termasuk sayap kanan nya PDRM iaitu merebaknya "virus Altantuya" di Penanti. bahayanya virus ini membawa kepada beberapa pimpinan Pakatan Rakyat disuruh ke balai untuk disoal siasat kerana menyebut hal altantuya dalam ceramahnya.

Kalau inilah ramalan yang saya anggap ada buktinya ketakutan inilah yang menyebabkan BN terdorong untuk tidak meletakkan calonya di Penanti.

Mungkin kita terfikir kalau PDRM masih boleh digunakan untuk mengugut penceramah dek kerana menyebut isu hangat itu, tidakkah BN berfikir dikotak yang lain pada PR ke 13akan datang pihak Polis yang sudah sedar dia akan berada dibawah kerajaan baru sesudah PR ke 13 tidak mengindahkan para penceramah mendedahkan perkara itu.

Mungkin pada masa sekarang mereka dipaksa dan terpaksa, pada masa yang saya jangkakan itu pasti BN semakin terdesak untuk mencegah virus itu terus merebak dalam masyarakat.

Saya juga kalau berada diposisi BN, dapat bayagkan betapa slogan-slogan yang dikemukana oleh pemimpin nombor wahid seolah tidak diendahkan dan tidak diterima oleh rakyat. Sekurang-kurangnya ada tiga slogan yang telah dikemukakan oleh najib iaitu. 1 Malaysia, Rakyat didahulukan prestasi diutamakan dan Perdana menteri Rakyat.

Kalaulah benar BN sudah sangat ketakutan, keputusan di Manek Urai nampaknya akan menyebelahi PAS yang bertanding. Orang BN sendiri akan menghukum BN yang telah merosakkan reputasinya dimata rakyat. Termasuklah tindakan BN di Perak antara rencah yang cukup baik untuk menyebabkan ianya di uji di Kelantan bahawa ianya turut dibenci sampai ke Kelantan juga.

21 ulasan:

info berkata...

salam YB,

minta YB lihat blog seperti di bawah, kerana ia telah mengaibkan YB, serta minta YB ambil tindakan segera.

http://www.ruangbicarafaisal.com/

sekian.

Tanpa Nama berkata...

Khas utk BN saya tumpang guna ayat ni:

"Sembhayanglah anda sebeum anda di sembhayangkan..."

Tanpa Nama berkata...

khas buat parti RAKYAT DIDAHULUKAN.....

PRK PENANTI jadi sejarah negara kerana peratus keluar mengundi paling rendah dalam sejarah..

PRK PENANTI juga sejarah negara kerana pertama kali dalam sejarah MALAYSIA & dunia parti pemerintah tidak letak calon kerana takut kalah.....

PAS, PKR & DAP TETAP LETAK CALON DI SABAH & SARAWAK WALAU TAHU AKAN KALAH DALAM SETIAP PILIHANRAYA KERANA MEREKA PARTI JANTAN TULIN....

CUCU TOKJANGGUT

musafirlalu berkata...

Satu jawaban yang dangkal daripada orang no.2 apabila ditanya wartawan tentang kenapa UBn tidak meletakkan calonnya adalah kerana salah satunya PKR telah mengistyharkan kemenangnya awal-awal lagi.

Oleh itu tidak perlulah UBn tidak meletakkan calonnya.Kalau macam itu bagaimana dengan Dun Manik Urai yang menjadi kubu kuat Pas.Kalau Pas kata PAS akan mengekalkan Dun tersebut kenapa UBn masih bertanding.Satu kenyataan yang tidak patut keluar daripada orang no.2 yang nampak sangat kebudak-budakkan.

Beliau juga menafikan yang UBn melarang ahlinya keluar mengundi.Bagaimana kenyataan KJ didalam akhbar dan juga beberapa pemimpin UMno yang melarang keras ahlinya keluar mengundi.Sampaikan membabitkan nenek moyang mereka sekali.Itulah kerja UMno daripada dahulu,menipu aje kerjanya.

Sebagai mana Tun Abdullah apabila ditanya wartawan betulkah akan dibubarkan Dewan Rakyat.Beliau menjawab,siapa kata.Tiba-tiba keesokkan harinya beliau membubarkan Parlimen.UMno ingat mereka boleh memperkudakan rakyat dahulu,kini dan selama-lamanya.Manusia apabila dah mula menipu,mereka akan terus menipu.Sebagaimana UBn dan UMno terutamanya.

MURID TOK GURU berkata...

tentang info berkata:pasal ruang bicara faisaltu xyahbukalah. itu taktik bn nak lakukan blog depe. faisaltu ingat org oakatan rakyat bodoh mcm dia dok sokong ROTI TULUUUR SATU. Bdk 10 tahun dlm politik. Pandai2 nak kutuk ulamak. Kalau betul dia berani tinggalkan tempat utk kita komen. tapi dia xbuat. saja nak tunjukkan kebaculan dia lagi mcm bn yg tak bertanding dipenanti. Harap kepada pembaca jgn buka blogtu!

Pemburu Syahid berkata...

Salam.....

Aku dah buka blog www.ruangbicarafaisal.com.

Takde nilai berita langsung. Yang ada hanyalah fitnah tahap cipan dan pujian melambung lambung menjulang Ezam al-Kotaki.

Gaya menulis pun nampak macam orang baru kenal alam penulisan jer. Penulisan berasaskan fakta tentulah jauh sekali.

jadi, Drs tak perlulah buka blog tu. Biarkanlah luncai terjun dengan labu labunya.

www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Apa lak 4-1, dah 5-1 lah.

Sepatutnya yang keluar kat tajuk-tajuk akhbar ialah UMNO kalah di Penanti.

Biasa orang kalah selepas bertarung di medan pertarungan. Tetapi, UMNO kalah, mundur, kecundang, terkencing sebelum ke medan pertarungan lagi.

Jadinya, UMNO memang bertanding di Penanti, tetapi kalah sejak awal lagi...Nasib baik kat manek urai cepat-cepat register untuk bertarung.

PR menang 5-1!

Tanpa Nama berkata...

Salam....
Kepada info... Saya ada tengok laman web tu.
Itu tandanya, puak-puak UMNO ni pun takut dan tak suka dengan kelebihan yang ada pada Drs.Idham Lim.
Mereka dah nampak, Drs. Idham Lim ada kelebihan yang akan membawa kebaikan dan kemajuan pada PAS.Sebab tu depa mula buat macam tu. Semoga Drs.Khalil Idham Lim terus istiqamah dalam perjuangan.

Tanpa Nama berkata...

SEHITAM-SEHARAM-SEKALAH-SETAKUT-SEALTANTUYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Manickam Nadeson berkata...

BN dah mula korek kuburnya sendiri. Tak lama lagi kita boleh nampak tiada BN lagi di Malaysia. Sayo nara BN.

Bah Lontok berkata...

Bah akan buat ramalan sekali lagi,
Walaupun PKR menangbesar di Penanti, tetapi penyokong nya sudah bertambah kurang.

Bah tidak kesah PKR menang di Penanti, sebab BN/UMNO TIDAK bertanding, jadi BN/UMNO tidak kalah.

Yang Bah nak beri tau sedikit pada awak semua ialah berkenaan kebijaksanaan PM kiita.

Lihat saja bagaimana dia boleh tawan negeri Perak dengan begitu senang. Sekarang negeri Perak sudah selamat dibawah perintah UMNO.

Kesian PAS, sampai ada yang baring atas jalan minta dilanggar kereta.
Sampai hari ini PAS melaung sana sini minta bubar DUN.

Awak tunggu saja di Penanti, satu lagi kejutan akan dibuatnya. Siasatan sedang berjalan. Sudah tentu terbukti PKR cuba beri sogokkan kepada calun bebas Aminah Abdullah.

Kali ini PKR pula yang baring atas jalan minta dilanggar oleh kereta tuan hakim.

Tanpa Nama berkata...

sakit otak geng2 PAS ni rupanya ....

Tanpa Nama berkata...

TV dan akhbar perdana memperlekehkan kemenangan PR di Penanti. Antaranya berhubung dengan jumlah undi yang diterima calon PR tidak sebanyak apa yang diperolehi Mohd Fairus dalam PRU12. Cubaan memperbodohkan rakyat dengan perbandingan yang tidak adil. Selagi gaya laporan mereka tidak berubah selagi itulah rakyat tidak akan kembali kepada UMNO/BN..

Tanpa Nama berkata...

nie la orang kita.nak tunjuk hebat la nampak.

hamid klang berkata...

blog spt yg diiklankan diatas sekali tu ditulis oleh tangan2 syaitan...
blog yg tak laku dan takde nilai sesen pun
tak perlu lah dibuka
agaknya penulis blog tu sejak lahir dah banyak makan hasil haram maka hati dan minda dah tertutup lantas tak dapat menerima kebenaran
kalau tak insaf api neraka tempatnya.

Tanpa Nama berkata...

Dah bagi menang tanpa bertanding tu gi lah buat kerja. Jangan sebuk main politak saja sata anggota yang dan bosan asik main politak je PR ni.

VETERAN UMNO berkata...

LANGKAH UMNO/BN TIDAK BERTANDING DIPENANTI ADALAH BIJAK KERANA UMNO/BN TERSELAMAT DARI DIMALUKAN....
TAPI PRU 13 AKAN MUNCUL JUGA....
KALAU TAKUT KALAH DAN TAK MAHU DIMALUKAN ELOK SANGATLAH UMNO/BN TIDAK BERTANDING DAN BERI KEMENANGAN PERCUMA KPD PR....
LEPAS TU UMNO/BN BOLEHLAH DIBUBARKAN,
NAJIB DAN KABINETNYA BOLEHLAH BERUNDUR SECARA TERHORMAT....

Tanpa Nama berkata...

hehe padan muka BN penakut bacul takde telor..berani ulas dlmmedia dia aje....dasar parti dayus

ubatkuat berkata...

tak payah nak menunng lah RBF,,setakat penulisan gaya provokasi tu,,nilai berita kat majalah urtv dan majalah syaitan yg melambak melambak kat pasaran lagi best..jangan giler meroyan dah lah RBF,,,kau tunggu lah sampai kucing bertanduk pun,,tak de pekdah nya,,kepada YB DAN PEJUANG PR

TAKBIR,TAKBIR DAN TERUS BERTAKBIR

ahli pas bgn serai berkata...

saya dah baca rbf tu,,, banyak auta dari fakta,,
memang x betol si faisal tu,,fitnah MB nizar dan pakatan rakyat,

noorra berkata...

BN kalah sebelum berjuang...saat paling memalukan dlm sejarah di Malaysia. Alasan tak masuk bertanding kerana sandiwara PR. Di Manek Urai tu bkn PR jugakah? ..masuk bertanding buat apa...biarlah PAS memang atau lawan dgn bebas je...tak payah nak sedia projek2 mee segera dan duit utk upah petugas....