05 April 2008

Nazri nafi letak jawatan di Parit Buntar

PARIT BUNTAR ,4 April : – Datuk Seri Mohamad Nazri Abdul Aziz menafikan dakwaan sesetengah pihak kononnya beliau akan meletakkan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri dalam tempoh terdekat.



Menurutnya, dakwaan itu tidak benar sama sekali dan beliau akan terus memegang jawatan tersebut selagi diperlukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

‘‘Saya masih di sini sebab UMNO tidak kalah, Barisan Nasional (BN) juga tidak kalah. Saya sendiri masih menang dan kekal sebagai Ahli Parlimen Padang Rengas,” katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan wang tunai antara RM500 hingga RM3,000 kepada 124 mangsa ribut daerah Kerian di sini hari ini.

Majlis tersebut pada mulanya melibatkan kehadiran Wakil-wakil Rakyat dari PAS dan PKR. Pejabat Wakil rakyat Adun titi Serong pada mulanya menerima jemputan dan telah dibatalkan sektar satu jam sesudah itu. Hal ini telah menjadi tanda tanya kepada pihak kami. Kenapa pada mula ada yang bersetuju dan mengarakan surat jemputan dihantar ke poejabat kami, dan tentunya ada mengarahkan membatalkannya sejam kemudian.

Alasanya menteri tidak jadi datang, namun mereka berbohong dengan kehadiran Nazri dalam program tersebut.

Beliau sebelum itu diminta mengulas desas-desus bahawa beliau akan meletakkan jawatan sebagai menteri dalam tempoh terdekat.

Antara sebab beliau dikatakan wajar meletakkan jawatan adalah kerana kelantangannya di Parlimen telah menyebabkan ramai yang tidak menyukai sikapnya itu hingga pengundi menolak untuk memilih calon-calon BN.

Tiada ulasan: