05 Julai 2008

Drs. Khalil : Tidak wajar 100 hari menjadi ukuran Kerajaan Perak yang baru.

BAGAN SERAI, 4 July :- Genaplah 100 hari Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan di bawah Pakatan Rakyat (PR) adalah tidak wajar dan adil kalau sudah menjadi ukuran dan rakyat telah mengambil keputusan inilah wajah sebenar Kerajaan Negeri Perak, sedangkan Perak telah ditadbir oleh orang lain sejak 50 tahun yang lepas. Demikianlah antara ucapan YB. Drs. Khalil Idham Lim, ADUN Titi Serong semasa meresmikan Majlis Penyampai Bantuan kepada Miskin Tegar Daerah Kerian di sini hari ini.


Y.B Drs Khalil Idham Lim memberikan ucapan.

Hadir sama dalam majils itu ialah Ahli Parlimen Parit Buntar, YB. Dr. Mujahid Yusuf, Ahli Parlimen Bagan Serai, YB. Hj. Mohsin Fadli, ADUN Gunung Semanggol, YB. Hj.Ramli Tusin, ADUN Selingsing, YB. Hj. Husin Din, ADUN Kuala Kurau, YB. En. Ab. Yunus Jamhari, Orang Besar Jajahan Kerian, Dato' Seri Zulkifli Khusairi dan Isteri, Pegawai Daerah Kerian, En. Ismail Hassan, Tn. Hj. Zakuan, Penolong Setiausaha Jabatan Pembangunan Negeri Perak.

Selain itu semua Penghulu Mukim dan Ketua-ketua Kampung yang baru terpilih telah hadir sama dalam program tersebut.

Jumlah penerima bantuan ialah seramai 211 orang di mana setiap seorang telah diberikan wang tunai RM 100, 30 kilo beras, 5 kilo gula dan 2 kilo minyak masak.

Y.B. Drs Khalil Idham Lim memberikan bantuan.

Drs. Khalil juga mengucapkan tahniah kerana ada segelintir yang berada dalam golongan miskin tegar telah berusaha keluar dari kelompok itu. Katanya ada yang jual goreng pisang dan nasi lemak.

Kesusahan yang dirasakan oleh rakyat adalah kerana kesan dari kenaikan harga minyak yang menyebabkan semua harga barang naik, katanya.

Selain itu beliau sangat bersimpati dengan kedudukan harga padi di Daerah Kerian yang tidak semahal mana berbanding dengan harga padi di Selangor. Sikap pengilang yang tidak hadir dalam dailog dengan rakyat di sini kelmarin amatlah dikesali.

Tiada ulasan: