29 Julai 2008

Ir.Nizar : Tunaikan solat.

IPOH, 28 July :- Mari lah kita berikhtiar dengan penuh keikhlasan untuk tunaikan solat 5 waktu yang barangkali sebelum ini ada kecuaian, marilah kita sudahi baki-baki kehidupan yang masih ada dengan sesempurna mungkin. Demikian antara kandungan ucapan YAB. Menteri Besar perak, Dato' Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin semasa menyampaikan kata-kata aluan bersempena Majlis Perhimpunan Executive Talk Bil 3/2008 disini hari ini.

Majlis tersebut mengundang Exco Agama Negeri Selangor, YB. Dato' Dr. Hassan Mohd Ali sebagai penyampai motivasi sebagai sifatnya seorang pakar motivasi yang tidak asing lagi.

Majlis yang dihadiri oleh lebih 1000 kakitangan awam itu turuh dihadiri oleh Setiausaha Kerajaan Negeri, YB. Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim, Pegawai Kewangan Negeri, Dato' Jamalludin Al Amini b. Haji Ahmad, Exco-Exco Kerajaan Negeri, Ahli-Ahli Parlimen, Ahli Yang Berhormat Ahli Dewan Undangan Negeri Perak, Ketua-ketua Jabatan Negeri dan Persekutuan serta wakil-wakil pegawai-pegawai kerajaan dari seluruh Negeri Perak Darul Ridzuan.

Ir. nizar juga mengharapkan supaya dijadikan solat yang merupakan tiang seri dalam agama itu sebagai benteng diri semua pihak dari unsur-unsur fahsya dan mungkar sebagai langkah mempersiapkan diri bertemua dengan Allah SWT.

Diakhir ucapannya, berliau mengharapkan kepada yang hadir untuk menyampaikan seruan yang diberi kepada orang bawahan di tempat masing-masing.

Tiada ulasan: