20 November 2008

ADUN Titi Serong sampaikan bantuan tambahan miskin tegar.

TITI SERONG, 19 Nov. :- Kerajaan negeri akan sentiasa melihat kesusahan rakyat yang berada di kampung tanpa mengira bangsa sesuai dengan konsep negeri berkebajikan yang diperjuangkan oleh Kerajaan Negeri Perak pakatan Rakyat. Demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa menyampaikan bantuan tambahan miskin tegar yang diluluskan oleh Kerajaan Negeri sebanyak 8 orang untuk kaum Tionghua di Kuala Bagan Tiang di sini hari ini.

Drs. Khalil sedang memberikan ucapan ringkas.

Hadir sama dalam majlis ringkas tersebut ialah Ketua Kampung, Hj. Bakhtiar dan beberapa pemimpin Kaum Tionghua setempat.
ADUN Titi Serong juga menerangkan beberapa dasar untuk membantu rakyat termiskin yang diluluskan dalam Sidang DUN yang lepas, antaranya beliau menjelaskan pada tahun hadapan kerajaan negeri akan memberikan sumbangan kepada keluarga simati sebanyak RM 1000 dikalangan warga tua 65 tahun ke atas dengan Takaful Kifalah yang diperkenalkan.

Sumbangan kepada seorang penerima wanita.
Seorang penerima diberikan bantuan makanan berupa beras, minyak masak, gula dan wang tunai sebanyak RM 100 setiap orang.

Drs. Khalil menyampaikan sumbangan kepada penerima lelaki.