05 Mei 2009

Saya tidak dijemput untuk hadir pertemuan dengan Polis hari ini.

Saya menerima panggilan talipon dari kebanyakan akhbar utama tanah air dalam pelbagai bahasa bertanyakan mengenai pertemuan dengan pihak Polis yang kononnya akan diadakan di Ipoh pada hari dan jamnya pun saya tidak pasti. Kebanyakan bertanya mengenai adakah saya di jemput dan bagaimana pula dengan ADUN Pakatan Rakyat yang lain adakah mereka dijemput sama?

Setakat hari ini saya masih tidak menerima apa-apa surat yang memanggil saya untuk hadir dalam pertemuan yang didakwa oleh pemberita-pemberita itu. Dan sepengetahuan saya ADUN PR lain juga tidak dipanggil sama. Alasan saya ialah kelmarin semasa kami bertemu dalam sidang akhbar di Ipoh mereka yang hadir masih belum menerima surat tersebut.

Apabila Ust. Misbahul Munir menalipon saya pagi tadi bertanyakan adakah saya akan hadir yang juga telah mengesahkan kepada beliau bahawa saya tidak akan hadir kerana tidak ada surat rasmi dari pihak berkenaan.

Saya juga memaklumkan kepada beliau bahawa ADUN-ADUN PR tidak menerima suarat panggilan walaupun dia mengatakan tajuk surat adalah lebih kurang yang saya ingat " Pertemuan ADUN PR dan pemimpin PR...".

Kebetulan jadual harian saya pada hari ini agak ketat. Sejak pagi saya sudah ada temujanji. Sekitar jam 9.45 pagi saya melawat tapak cucian kereta yang terkena projek landasan keratapi berkembar sesudah itu bergegas ke Mesjid Bagan Tiang untuk solat jenazah.

Balik dari solat jenazah saya bergegas ke Pasar Awam Parit Buntar untuk meninjau permasalahan mereka sekali lagi. apalagi saya mesti menunaikan janji dengan mereka untuk datang pada hari ini.

Tiada ulasan: