07 Disember 2009

RAYUAN DERMA TABUNG AMAL DUN TITI SERONG

Saya merayu kepada semua pengunjung Blog Cina Islam untuk terus menyumbang ZAKAT/DERMA ke dalam TABUNG AMAL DUN TITI SERONG (TAD) untuk menampung perbelanjaan kegiatan kebajikan dan kemasyarakat dalam DUN Titi Serong.

Insya Allah kami akan mengagihkan semua sumbangan tersebut untuk membiayaan kegiataan Pejabat ADUN Titi Serong dalam suasana krisis yang berlaku di Perak antaranya seperti berikut :

1. Bantuan kepada anak yatim dan ibu tunggal
2. Bantuan mangsa bencana seperti kebakaran, ribut dan banjir.
3. Lawatan kepada warga terlantar, fakir miskin, sakit dan sebagainya
4. Bantuan peralatan sukan dan yang berkaitan untuk remaja.
5. Bantuan untuk megadakan perayaan hari besar Islam seperti ceramah dan sebagainya.
6. Segala kegiatan yang difikirkan bersesuai dengan keadaan semasa bagi membantu mengaktifkan pejabat ADUN dengan program yang bersesuaian.

Salurkan sumbangan ikhlas tersebut ke Akaun berikut :

Nama Akaun : TABUNG AMAL DUN TITI SERONG
Nama bank : Maybank
No. Akaun : 558417101923.


11 ulasan:

david ahmad muniandy berkata...

mari kita sama-sama menghulurkan bantuannya....

Idham Lim (林川興) berkata...

gantian banner lebih jelas dan menarik oleh mr.president dabong kelantan, terima kasih , kepada Allah sahaja kita kembalikan semua amal kebaikan untuk bekalan dihari kemudian...aamien...

Tanpa Nama berkata...

kepada yb : kalau nak bantu ibu tunggal, anak yatim, orang miskin, sila bawak mereka atau salinan ic mereka ke pejabat daerah terdekat untuk daftar E-kasih! kalau orang pejabat daerah byk ckp, byk birokrasi, counter balik! dekat saya ada lebih kurang 1600 senarai penduduk miskin! titi serong je yg mendaftar hanya ada 5 keluarga! saya xpeduli, kalau orang kerajaan sendiri nak marah. ni berkenaan dgn rakyat, jadi hak tetap hak! kemiskinan menjurus kekufuran! saya tak nak menyebabkan mereka jatuh pada kufur! Sila posting apa yang saya tulis. Saya nak orang kerajaan BUKA mata! jangan TIDO! JGN nak melaram pakai 4x4 konon nak masuk kampung tapi dok melepak kat pekan. Mana jabatan kebajikan? mana agensi lain yang terbabit dan dapat peruntukan untuk membasmi kemiskinan? HARAM JADAH lah Korang yg tak menjalankan tugas yang tak di AMANAHKAN. saya orang PERAK. Budak-budak muda byk takde keje.. bagi diorang keje, suruh masuk kampung untuk cari keluarga susah di setiap daerah! puasa dah dekat raya pun sama. ingat pada yang memerlukan! yb nanti saya sendiri aku cari YB atau berhubung dengan YB berkenaan masalah ni! Nak Harap org yang selesa duduk mengulat , harap pi mampus macam mat rempit! kome buat mcm tu maknanya kome bagi makan anak bini tu duit HARAM!

Idham Lim (林川興) berkata...

Hamba Allah...telah infakkan sebanyak RM 200 melalui Maybank2u.com 3rd Party Transfer, terima kasih dengan keperihatinan saudara..kami doakan Allah SWT murahkan rezeki dan merahmati kehidupan tuan penderma.

Jenama berkata...

Yb izinkan saya buat pautan dalam blog saya untuk sama kita usahakan membantu rakyat termiskin ..... teruskan usahakan.... http://firuz-786.blogspot.com

PakManJutawan berkata...

mengapa asyik minta derma je? takde kerje lain ke? apakah tidak diusahakan bentuk perniagaan yg boleh menjana pendapatan sendiri selain meminta-minta

david ahmad muniandy berkata...

YB aku nak derma aku sendiri pergi pejabat YB di Taman Wawasan Parit Buntar, kalau buat bank in ke akaun audit taksiran cukai tahunan akan pekenakan kepada akaun maybank untuk Tabung Amal DUN Titi Serong.

Kita akan tahu cukai tahunan siapa yang pegang.

Tanpa Nama berkata...

ya betul, asyik meminta je. buatlah kerja baru dapat duit

Tanpa Nama berkata...

Kepada yg ikhlas nak derma, sila derma. Kepada yang tak berminat nak derma atas apa alasan pun, no need to drop your worthless comments.

Tanpa Nama berkata...

DERMA..DERMA...DERMA..DERMA...DERMA...LAMA ...LAMA...JADI KORMA.

Tanpa Nama berkata...

ERMA DI GALAKKAN TAPI YANG SUKA DERMA DERMA LAAA YANG TAK SUKA DERMA DUDUK DIAM DIAM BILA ORANG DATANG NAK MINTA DERMA BUAT MACAM HJ.BAKHIL TIBA TIBA SAHAJA DEMAM