07 Julai 2009

Ahmad Maslan Pemimpin Berjiwa Rakyat Miskin

by : http://johornews.blogspot.com

KUALA KRAI - Masalah dan pembelaan nasib penoreh getah dijangka antara isu tempatan yang akan mendominasi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai yang akan bermula hari ini.

Sebelum ini Johor Daily menjangkan Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan akan tidur di rumah paling miskin di Manek Urai, namun ianya meleset apabila belaiu memilih menoreh getah. Penyokong PAS didakwa telah mengejek Ketua Penerangan Umno itu yang sebelum ini datang menoreh pokok getah di Kg Bukit Budu dan Perial Baru.

Ahmad yang juga anak penoreh getah , berkata tindakannya itu bukan sekadar lakonan politik tetapi untuk menyelami permasalahan sebenar dialami penduduk Manik Urai. Namun Johor Daily yakin Ahmad Maslan akan melukan kejutan lagi, mungkin Ahli Parlimen Pontian itu akan masak Maggie mee bersama janda miskin di Manek Urai.

Johor Daily juga menantikan Ahmad Maslan bersama peneroka Felda-Fecra memotong buah kelapa sawit kerana sekarang ini PAS dan DAP telah banyak membuka cawanagan baru di kawasan tesebut.

DUN itu akan menjadi tumpuan seluruh negara yang menyaksikan pertandingan dua penjuru antara Umno dan PAS. Penamaan calon yang diadakan di Dewan Petra, SMK Sultan Yahya Petra 1, Kuala Krai, pagi tadi mengesahkan dua calon bertanding. Mohd. Fauzi Abdullah mewakili PAS dan Tuan Aziz Tuan Mat mewakili BN. Dengan pengundiannya pada 14 Julai depan.

Posted by JOHOR DAILY / dengan sedikit edit.

1 ulasan:

yes berkata...

Ahmad Mislan will be there, tapi harap jangan seminggu ini sahaja, datanglah selalu selalu. Jangan bawa kereta kerajaan dan pakai driver. Buat macam mana bapak dia dulu, barulah rasa dan menghayati kehidupan penoreh getah.

Ambil cuti yang selalu di gunakan untuk melancong, bawa anak isteri melancong dan menginap di Manik Urai. Barulah dapat pengalaman yang berharga.