05 Julai 2009

Dermasiswa anak Perak, arahan bodoh tolak permohonan ADUN Pakatan.

Lebih 3000 pemohon Kampung Baru dan Kampung Tersusun tergendala di Pejabat Tanah oleh kerana tidak ada keputusan dari regim kerajaan negeri, ini belaku di Manjung dan Ipoh . Saya menggesa Dr. zambry memberi penjelasan dengan segara kerana ini adalah satu kezaliman. Demian antara kenyataan Yb. Nga Kor Ming.

Beliau juga mengatakan menerima aduan dari ibubapa mengenai peruntukan RM 6 juta untuk program dermasiswa semasa kita memerintah tanpa mengira bangsa dan agama, sumbangan masuk ke IPT sebanyak RM 1000 tanpa ada diskrimanasi. Sebaliknya kita telah terima maklumat adaz arahan bodoh oleh pemimpin BN supaya tidak melayan permohonan dari ADUN Pakatan Rakyat.

Jelas beliau lagi di Parlimen perkara ini telah dikecam seperti dilakukan oleh sharizat mengenai perkara sama. tetapi di perak BN membuat perkara berbeza. "Saya nak tanya kepada Zambry bukankah ADUN Pakatan Rakyat telah dipilih oleh rakyat, saya menggesa BN manarik balik arahan bodoh ini supaya tidak dinilai oleh masyarakat sebagai masyarakat jahiliyah, kalau mereka masih menerima arahan ini merwka masih berada dizaman jahiliyah.Katanya.

2 ulasan:

dedak berkata...

jangan saudara idham pelik sangat,setiap insan bodoh akan menghasilkan arahan ygt bodoh juge...mereke semua warisan bangsat umno....

Tanpa Nama berkata...

Orang umnobn sedar tak, pulus yang meka dapat tu dari mana, bukan ke hasilnya dari cukai, dan yang paling banyak dari cukai pendapatan. Nak tanya sikit pada si zambry kelabu tu adakah orang yang sokong PR dikecualikan dari bayar incometax. eloklah untuk akan datang cadangkan kat parlimen orang yang sokong PR tak payah bayar tax, barulah adilkan, kalau nak pilih bulu pun.