14 Julai 2009

Manik Urai 1 : Perjalanan dari Kuala Lumpur dengan satu jawapan ?

Hari Jumaat 10 July saya bergerak dari Kuala Lumpur setelah selesai urusan di sana. Seingat saya sudah hampir setahun saya tidak menempuh perjalanan dari Kuala Lumpur ke Manik Urai melalui lebuhraya Karak dan Gua Musang.

Sempat singgah di sebuah Mesjid masih dalam negeri Pahang untuk sembahyang Jumaat dan meneruskan perjalanan dalam keadaan hujan silih berganti. Sehingga di satu tempat saya sempat mengarahkan pemandu peribadi untuk berhenti sebentar kerana keadaan pemandangan hampir tidak kelihatan dalam keadaan hujan lebat. Prinsip saya biarlah lambat asalkan selamat.

Sepanjang perjalanan seperti biasa broadband tetap menjadi talian hayat utama untuk menghubungkan saya dengan peminat dalam bolg kesayangan anda ini. Walaupun taliannya kekadang terputus namun tidak mengecewakan untuk menerbitkan komen-komen dari pembaca disamping mengumpulkan koleksi untuk diterbitkasn untuk keesokan hari nya. Inilah rutin setelah saya sering mengistilahkan bahawa saya sudah masuk dalam tahap walaupun sukar dinilai, seperti orang sudah ketagih berblog seperti orang ketagih rokok lebih 3 bungkus untuk sehari, mungkin sudah lebih.

Itulah kehidupan saya seharian memerlukan bukan sedikit masa untuk menyelesaikan masalah blog, namun saya tidak akan menganggu kerja-kerja lain yang juga penting. Sepanjang musafir sejauh Parit Buntar, Kuala Lumpur dan manik urai, bukankah jadi tempat yang terbaik untuk terus saya melayari alam siber. Untung saya ada blog, kalau tidak masa yang panjang itu pasti saya gunakan untuk tidur sahaja.

Bahagian belakang tempat duduk adalah cyber cafe peribadi kesayangan, tup-tup sudah sampai di hentian R&R Gua Musang. Teringat di sini ada soup tulang lembu, perut sudah kosong namun perlu masuk bank dulu untuk buat pelaburan !

Selesai hirup semangkuk soup dengan separuh pinggan nasi putih serta segelas air tuak (manis) perjalan diteruskan. Tidak sampai sejam dari Gua Musang sampailah di Manik Urai. Saya terus bergegas ke pos Perak yang digabung dengan PAS Machang. maklumlah minggu lepas sehari selepas penamaan calon saya sudah menjejakkan kaki disana, tidaklah terkial-kial dan tercari cari.

Masuk sahaja dalam kawasan DUN Manik Urai jelas dapat disaksikan perang poster lambang parti , bendera parti, banner kecil dan besar dan poster calon PAS dan BN. Kelihatan sengit namun saya sudah ada satu jawapan siapakah yang akan menang ?

Di Kula Lumpur semasa minum pagi dengan seorang kuat UMNO dari kelantan, dia nasihatkan saya begini..."YB jangan lah pergi kempen lagi di Manik Urai, UMNO dan kalah pun..." bla, bla, bla...dengan hujjah dan alasan yang saya kira masuk akal untuk orang yang berakal untuk meolak BN di Manik Urai.

Jadi Abang Uji calon PAS di Manik Urai sedang menunggu hari untuk dinobatkan oleh penduduk di Manik Urai sebagai ADUN barunya./span>

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

insyaAllah,,,

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum drs..
semoga masin mulut org umno kelate tu.. aminnn

Tanpa Nama berkata...

TAKBIR....

Tanpa Nama berkata...

assalamualikum drs..
perjalanan menggunakan perdana V6 Yb ke?
rasanya ok kan??kalau ok tu rekemen la sahabat2 beli kereta Proton di EON Simpang Taiping YB..Buleh jumpa dengan jurujual2 KULAAN yang ramah tamah tu...
Semua KULAAN Sokong BULAN..

Tanpa Nama berkata...

assalamualikum drs..
perjalanan menggunakan perdana V6 Yb ke?
rasanya ok kan??kalau ok tu rekemen la sahabat2 beli kereta Proton di EON Simpang Taiping YB..Buleh jumpa dengan jurujual2 KULAAN yang ramah tamah tu...
Semua KULAAN Sokong BULAN..