28 Julai 2009

Terkini 10.45 : Speaker Sivakumar dan Ahli Jawatankuasa Hak dan kebebasan tidak dibenar masuk bangunan SUK.

IPOH : Ahli Jawatankuasa Hak dan kebebasan yang diketuai oleh Speaker V. Sivakumar sekarang ini masih berada dipintu masuk Bangunan Setiausaha kerajaan Negeri Perak dan mereka dihalang untuk memasuki bangunan itu atas arahan Setiausaha Kerajaan Negeri seperti satu SMS yang saya terima dari ADUN Kepayang, Loke Chee Yan yang juga salah seorang Ahli Jawatankuasa itu.

Saya juga menerima pengesahan yang sama dari ADUN PAS dari Selingsing, Hj. Hussin Din yang juga menganggotai Jawatankuasa itu dan beliau baru mengesahkan mereka masih terhalang dimuka pintu masuk bangunan SUK dan satu sidang akhbar sedang dilakukan.

Semua mereka pada hari ini telah membuat ketetapan dengan memanggil Speaker BN "Haram" Ganesan untuk memberi keterangan kepada Jawatankuasa itu berhubung tindakannya yang telah menceroboh ke dalam dewan negeri Perak dan dilantik sebagai speaker haram.

berita lengkap akan menyusul

11 ulasan:

member pencen keramat berkata...

Negeri Perak dah jadi caca merba selagi DYMM Al Sultan tidak membubarkan DUN.

Unknown berkata...

INI MESTI KES BALAS DENDAM DI SELANGOR. DASAR BURUK DAN KARAT UMNOBN

Awanama berkata...

SUK ni kalu tiada orang besar lindungi,tak kan
brani halang menghalang ni.Kecuali dia tidak
tahun bidang tugasnya.Kepada orang ATAS berkenaan,selama mana nak main kotor.Ingat ko mati weh,takut
nanti tak sempat taubat.

budak pencen berkata...

Gedebenya SUK ni kerna ada orang ATAS dok bagi
arahan,kalu tidak mana berani.Tak kan SUK tak tau batas2 tugas,kacuali SUK ni bodoh.Kepada orang ATAS tu ingat ko mati weh,kena strok tak
sempat taubat.

Awanama berkata...

saya rakyat bangsan cina.

selagi warga melayu dalam pakatan termakan dgn ketuanan 'melayu' yang di-propagandakan oleh umno-syaitan, selagi malaysia kami ni akan terus dijajah oleh mereka.

i hope that our malay friends can free their minds.... kuburkan umno.

bagi saya, kalau kabinet 100% melayu tak ada masalah. asalkan berhati murni dan adil saksama terhadap semua kaum2 di malaysia.

kuburkan umno!!!!

4RAKYAT

aji berkata...

umno gila talak

Awanama berkata...

memang patut pun....!

Awanama berkata...

Rakyat Perak termasuk Sultannya serta kerabatnya tidak berasa malu ke bila kepincangan dan carca merba Negeri Perak ini dipertuntunkan kepada rakyat Malaysia seluruhnya. Tok Batin orang Asli pun reti nak selesaikan masalah mereka

Awanama berkata...

Kubur dah lama digali...tp mayatnya mana? Tuahhh..dimana kau Tuahh..hehe aku lah Tuah,kenapa? "Tuah..kau bunuhlah budak UMNO tu..hehe boleh tp kau bunuh dulu pastu baru aku p bunuh...."Memang ko gila Tuah"...hehehehe

Awanama berkata...

Ya Tuan, tolonglah bantu menangani masalah ini dari syurga!

mat samseng berkata...

setiausaha kerajaan negeri perak ni adalah balaci besar bn kat negeri perak ni.perangai tak elok langsung.