03 Ogos 2009

Tindakan ganas polis 1 Ogos, Lengkaplah bukti Malaysia adalah negara polis !

cina islam menulis ;

Saya adalah antara puluhan ribu yang berhinpun secara aman di Kuala Lumpur kelmarin, namun himpunan aman yang setiap kali dilakukan oleh rakyat selalunya berakhir dengan kekecohan dan dihuru-harakan oleh dentuman tembakan gas pemedih mata dan pancutan air asid, seterusnya siri tangkapan kepada rakyat yang tidak bersalah, sekali ini salah kah mereka cuma ingin menyatakan supaya "mansuhkan ISA" ?.

Mengejutkan dan jumlah terbesar tangkapan dilakukan oleh pihak polis, dimana 589 ditangkap, termasuk di sana 40 orang muslimah dan 44 orang umarnya dibawah 18 tahun.
Sehari sebelum himpunan naman belaku, Menteri polis memberi amaran akan bertindak kepada yang berhimpun dan Najib juga mengumumkan supaya jangan politikkan ISA. Yang anehnya ISA lah yang digunakan untuk menangkap pemimpin Politik dan untuk menyelamatakan dunia politik UMNO dan BN. Tidakkah lucu kenyataan najib itu ?

Demikianlah secara sah dan nyata semua dapat menyaksi para wanita yang sudah mengangkatkan tangan untuk berpatah balik dari arah kepungan dari Dataran Merdeka dan menuju ke arah Daya Bumi namun terus ditembak dengan gas pemedih mata tanpabelas kasihan.Bunyi loceng dari bumbung water canon car terus berbunyi pada sekitar jam 3.00 petang sebagai arahan liar untuk menangkap yang berhimpun.

Pada satu masa apabila yang berhimpun di Mesjid Jamek dan Dataran meredeka serta yang berhinpun di Mesjid Negara terkepung antara dua kepungan polis dijejantas tidak berapa jauh dari Daya Bumi,mereka membuat keputusan untuk solat hajat yang diimamkan oleh Dr. mujahid.

Namun belum usai solat hajat dilakukan tembakan dilakukan kepada orang yang sedang sembahyang. Inilah nasib rakyat Malaysia, sedang sembahyang juga digempur sedemikian rupa.

Saya kira peristiwa kelmarin sudah jelas dan bukti yang nyata kepada rakyat Malaysia yang punya perasaan dan berfikir dengan waras bahawa hayat BN perlu ditamatkan dengan segera sebelum banyak lagi kerja "ganas" yang akan dilakukan terhadap rakyat yang tidak berdosa..

Dalam keadaan banyak penjenayah masih lepas bebas, polis beria-ia sangat menangkap orang yang tidak bersalah. Terkini "pembunuh" Teoh Beng Hock.

5 ulasan:

Unknown berkata...

Suara rakyat mereka tolak bulat-bulat. macam suara rakyat perak juga. kalau mahu menunggu kajian akta isa alamat rakyat akan menunggu sampai bila-bila.

IBAN MUSLIM berkata...

Malangnya kita di Malaysia ini ditipu hidup-hidup oleh media arus UMNO. Bagi rakyat yang berkitabkan TV dan surat kabar tersebut, maka itulah golongan yang tertipu dan terpedaya oleh putar belit mereka. Satu pertanyaan yang perlu kita tanya pada diri kita; KENAPA ORANG YANG BERDEMONSTRASI TURUT SERTA WALAUPUN MEREKA TAHU BAKAL BERDEPAN DENGAN FRU, POLIS, GAS PEMEDIH MATA, SEMBURAN AIR DAN DIBERKAS?


Iklan:
Kursus terapi al-Quran dalam menangani 4S (Santau, sihir, saka, susuk) masih dibuka. Keterangan lanjut sila layari link di bawah;

http://ibanmuslim.blogspot.com/2009/07/kursus-rawatan-terapi-al-quran-santau_3198.html

menteri polis berkata...

polis @umno jelas berhati binatang...kezaliman mereka telah mereka anggap kebaikan kerana hati-hati mereka dpalingkan oleh iblis.,jelas mereka itu setan dkalangan manusia.

Tanpa Nama berkata...

polis jalankan kerja...memang itu kerjanya menjaga keselamatan bukan sahaj keselamatan org UMNO..tapi jaga org PAS,AP dan PKR....kalau kau org dalam kesusahan,kau buat laporan polis...kenape tak buat laporan pada pejabat PAS,DAP atau PKR?

jawab lah oiiii!!

putraminang berkata...

manusia ni jika x gunakan akal dan iman macam polis & UMNO tu lah... lebih hina dari haiwan malah lebih dari tu. Semoga ALLAH beri hidayah pada mereka jika mereka mahu atau hancurkan mereka sehancur2nya! ameen.
ALLAHUAKBAR!!!