30 Oktober 2009

Mohon bantuan bedah jantung.

Email : khairul azman sakri

GERIK: Seorang murid tahun lima Sekolah Kebangsaan Seri Tawai dekat sini, yang mengidap jantung berlubang perlukan RM25,000 untuk kos pembedahannya di Institut Jantung Negara (IJN) pada 29 Oktober ini.

Bapanya, Haji Mohd Tahir Abdul Karim, 77, yang bekerja kampung, berkata sebahagian wang belanja pembedahan telah ada, tetapi masih tidak mencukupi untuk kos pembedahan anaknya itu yang dijadual pada Khamis ini.

Katanya, yang tinggal di rumah nombor 62 A, Kampung Tawai, 33300, Gerik, Perak, anaknya mengidap jantung berlubang sejak kecil lagi, tetapi hanya baru dikesan ketika berada di tahun empat.

"Untuk kos pembedahannya, kami memerlukan sebahagiannya lagi kerana bukanlah senang untuk menyimpan sebanyak RM25,000 dalam masa singkat.

"Sebahagian wang yang ada adalah derma orang ramai selain simpanan sendiri sedikit demi sedikit, jadi sekiranya pihak Harakah dapat mengeluarkan sedikit pembiayaan, saya amat mengalu-alukannya," katanya.

Ziarah ke rumah keluarga pesakit itu turut dihadiri sama Yang Dipertua PAS Kawasan Lenggong, Haji Razman Haji Zakaria, Naib YDP, Haji Mustamam Lop dan lain-lain.

Haji mohd tahid berkata, sekiranya siapa yang ingin menghulurkan derma diharap dapat memasukkan wang ke akaun Bank Simpanan Nasional atas namanya sendiri bernombor 08231-29-00003912-5.

Katanya, dia sangatsangat berterima kasih kepada semua penderma yang bersimpati terhadap nasib anaknya.

Tiada ulasan: