15 November 2009

Tangisan Tok Guru...

Mr. President

"Kalau di zaman Nabi dahulu baginda pernah dihalang oleh orang Quraisy daripada memasuki Kota Mekah, maka kini saya dihalang daripada niat untuk mengerjakan haji di tanah suci itu oleh Qurasy Malaysia,"

"Tapi oleh kerana akhbar geger (bising) sangat, saya tangguhkan dulu niat untuk pergi ke Mekah kali ini,"

"Saya tidak pelahap sangat untuk pergi ke Makkah dengan ditaja, saya pun ada duit sendiri,"

Itulah keluhan-keluhan Tok Guru semasa kuliah pagi Jumaat di Dataran Ilmu Kota Bharu (13/11/09). Tergamak sungguh Quraisy Malaysia berusaha menghalang dan memberi tekanan kepada pemimpin Islam di Kelantan ini. Laman Nurani mengecam tindakan 'Quraisy Malaysia' tersebut.

Sejarah Abu Jahal dan kafir Quraisy Mekah kembali berulang. Jika di zaman Rasulullah, baginda telah dihalang oleh puak-puak Kafir Quraisy untuk memasuki Kota Mekah bagi mengerjakan ibadah haji, namun kini watak yang sama juga cuba mengahalang seorang pemimpin Islam untuk mengerjakan ibadah haji.

Sungguh kejam dan kejinya Quraisy Malaysia ini. Subhanallah. Tok Guru menangis lagi. Tergamakkah kita melihat seorang Tok Guru bersedih atas tindakan kita sendiri? Cubalah kita fikir. Jika Tok Guru bersedih atas tindak tanduk musuh dan orang bukan Islam, itu memang lumrah. Namun kini, Tok Guru bersedih disebabkan tekanan yang dilakukan oleh orang Islam sendiri. Cuba bayangkanlah, 'anok beranok kita' krenat ko kita?

Bersabarlah Tok Guru, kami akan sentiasa bersama Tok Guru. Janji Tuhan Pasti Berlaku!!!.

4 ulasan:

paka OILAND. berkata...

percayalah lps ni ada pemimpin atasan BN,scara senyap arahkan SPRM jgn siasat kes Sponsor TGNA ke Mekah,kerana kbykkn rkyt bersimpati thdp TGNA,yg akan menjatuhkan lg sokongan rkyt terhdp BN.Ialah BN dan Parti kompenamnya SPRM,bknnya nak basmi sangatpn Rasuah,cuma nk jatuh PRje.

Tanpa Nama berkata...

dah akhir zaman, mmg org baik selalu kena tekan dengan pihak yang zalim

Tanpa Nama berkata...

Sejak dulu... ni la serangan paling ganas umno keatas tok guru... juga melibatkan menantu beliau sekali... ya allah musnahkan kerajaan yang zalim ini... takbir...

Tanpa Nama berkata...

insyaallah tok guru..
byk gnjaran mnanti tok guru dgn dugaan yg mlanda skrg ni..n byk blasan akn mnanti quraish mlysia plk dgn kzaliman yg dlakukn...
igtlh yg doa org traniyai ni doa yg dmkbulkn ALLAH..kuatkn smngat tok guru..sya sgt2 sdey ngn kkjaman yg diorg lakukn..