09 Disember 2009

Derma masih diperlukan, Alhamdulillah kepada yang menyumbang.

Sehingga kelmarin saya menerima 3 email berupa makluman dari MayBank mengenai sumbangan dari 3 orang hamba Allah yang menyalurkan dana ke Tabung Amal DUN(TADTS) Titi Serong. RM 150, RM 100 dan RM 10 dengan jumlah semuanya RM 260. Selain itu ada yang menyumbang terus ke TADTS dengan jumlah kutipan kelmarin secara keseluruhan sebanyak RM 700.

Semacam sudah dijanjikan pagi ini datang dua hamba Allah yang melaporkan keadaan ibu mereka yang patah kaki dan sangat memerlukan bantuan kerusi roda dan sedikit ubat dari pihak kami.

Dengan itu saya masih berharap dari semua pengunjung blog ini untuk terus menyalurkan sumbangan ikhlas masing-masing untuk memastikan dana tersebut dapat membantu banyak kerja-kerja kebajikan di DUN Titi Serong.

Kepada yang telah menyumbang, kami cuma mampu mengucapkan berbanyak terima kasih dan sentiasa mendoakan kepada Allah SWYT supaya rezeki penyumbang akan ditambah dan diberkati.

1 ulasan:

david ahmad muniandy berkata...

lihatlah nanti orang2 ubn kata wang sumbangan dari rakyat adalah rasuah...seperti kes TGNA hendak menunai haji....



ps: ubn harus buka minda yang sempit dan makan makanan berkhasiat dan bersenam membuang toksid dalam badan iaitu peluh supaya saluran darah penuh dengan oksigen pergi ke otak yang sempit, kalau asyik makan makanan mewah dan tidur kena hawa angin memandu kereta mewah 4x4 tak suka bersenam dan tak suka berpeluh dan bayar bil guna duit rakyat dan suka menjatuhkan politik orang lain satu hari nanti kesihatan semakin merundum, itu hanya dunia sahaja.

Kalau kata-kata akhirat pula kalau selalu yakin bergantung kepada Allah pun tak guna Allah suruh kita menjaga harta Allah seperti kesihatan sebab kesihatan badan kita salah satu anggota harta Allah jadi kena gigih berusaha kalau nak tunggu Allah menurunkan hujan duit dari langit tanpa buat kerja sampai bila-bila akan jadi miskin.

Nabi Adam kena halau keluar dari syurga beliau sendiri pun berusaha cucuk tanam dan tidak bergantung kepada Allah dan lihat Allah boleh menurunkan hujan makanan kepada beliau atau tidak, supaya nabi Adam tidak perlu bekerja keras supaya badan tak perlu berpeluh seperti orang kaya macam sesetengah ubn, kalau tak nabi Adam sudah mati dalam kebuluran.

senaman fizikal dan senama rohani pun perlu juga....

kata-kata diatas adalah kebaikkan untuk orang ubn suatu ketika dahulu adalah kehidupan bersusah payah dan juga tak pernah hidup dalam kesusahan.