08 Februari 2010

Lama sangat ? Polis panggil Nasir minggu depan.

23 Safar 1431H.

Sandiwara baru bermula untuk meredakan kemarahan rakyat khususnya kaum Cina dan India bila Polis Melaka baru akan memanggil bekas pegawai khas kepada Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar bagi melengkapkan siasatan kes berikutan kenyataan beliau yang dikatakan berbaur perkauman.

Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof berkata Nasir akan dipanggil untuk rakaman percakapan secepat mungkin pada Isnin atau Selasa minggu depan. Bagi saya satu tempoh yang lama dan tidak sepatutnya sedangkan perkara ini sangat penting bagi meredakan suasana yang tidak tenteram hasil ucapan dari mulut celupar Nasir itu.

Polis melaporkan sebanyak 45 laporan polis telah dibuat di seluruh negara berhubung kenyataan Nasir, 61, yang juga timbalan ketua Umno Tanjung Piai, Johor.

Di Negeri Perak sahaja, hampir semua dari 24 Parlimen telah melakukan laporan polis apabila Pakatan Rakyat Negeri Perak mengarahkan Sektretariatnya di setiap parlimen melakukan demikian Jumaat lepas.

Sebelum ini Nasir dalam satu kenyataan kepada Bernama semalam meminta maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia berhubung ceramahnya yang dianggap bersifat perkauman. namun bagi saya ianbya tidak sampai disitu sahaja dan dia kena bertanggung jawab dengan ucapan yang telah dikeluarkannya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HUKUM GANTUNG SAMPAI MAMPUS JE.PUAK DIA BELA TATANG MANJA.,PUAK KITA,XSMPAT NAK JAMAH MKN.TANGKAP TEEEERUSSSSSSSSS.BALAI CELITA

ali.alor setar berkata...

Biasa amanu cuba DSNJka DSAZ ka DNA bukan kata minggu depan, cakap saja, tak bulih cerita apa akan jadi.Semua org tau,surat khabar telah la 40 hari 40 malam la dia meraban.

Tanpa Nama berkata...

wajib.. ingat sebagai orang islam ,walau sejahat mana sekali pon akhirnya kena jejak tikar sembahyang jua...jangan sekali-kali letakkan diri bersekonkol dengan orang-orang yang zalim kerana selain dari kita mezalimi orang lain kita juga menzalimi diri sendiri...wallahualam