10 Februari 2010

Semangat yang tidak pernah luntur...


Gambar terbaru di Mahkamah Persekutuan selepas diumumkan rayuanya gagal sebagai MB Perak, namun DS. Nizar sesungguhnya selayaknya dipanggil MENTERI BESAR RAKYAT PERAK. Lihatlah semangatnya tidak pernah luntur malah makin berkobar-kobar walaupun dinafikan hari ini. Semuga ia menjadi peniup semangat kepada seluruh jentera Pakatan Rakyat untuk memastikan Pakatan Rakyat kembali berkuasa di Perak.

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum yb,

Pertama sekali,sy ingin mengucapkan tahniah walaupun kalah dmahkamah tetapi semangat yg dtunjukkn masih lagi kental..Percayalah yg KALAH xsemestinya KALAH..Sy percaya suatu hari nnti kemenangan akan berpihak kepada yg benar..

Yg MENANG xsemestinya BENAR dan yg BENAR xsemestinya MENANG..Justeru mungkin ada hikmah dsebalik setiap kejadian..Cuma sy berharap agar pakatan rakyat terutamanya pas akan sentiasa lebih matang dalam berpolitik, mengutamakan rakyat dan menjadikan Quran & Sunnah sebagai teras pembangunan parti..

Insyalah, jika adanya usaha2 sedemikian..Pas akan kembali memerintah cuma masa yang kan menentukannye bila dan bagaimana..

Tanpa Nama berkata...

hidup Nizar..hidup PR

Kapten Zero berkata...

Keputusan mb perak dgn kes 2 pemimpin pas selangor sama nilai truma dan penghayatan rakyat; 2 badan kehakiman sama perangai, pegangan, monaki dan autorkrasi; tidak berpedoman kpd ajaran islam; ular-mak Pas zaman moden ; ular-mak bekas Foram perdana TV.

otai berkata...

aku akan boikot KOSMO,BERITA HARIAN,METRO!!!
sume surat kabo mcm haprak,tak leh pakai!!!

Tanpa Nama berkata...

HIDUP KUASA RAKYAT HIDUP PEJUANG2 RAKYAT!!NIZAR LAMBANG DEMOKRASI...SAMA2 KITA MENENTANG KERAJAAN MAHKAMAH KETIDAKADILAN..AKAN DILAKNAT TUJUH KETURUNAN!!!

Tanpa Nama berkata...

HANCUR2...HANCUR ISTANA KEHAKIMAN...BIAS BN LAKNATULLAH!!!

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum....

Wlaupun DS Nizar klah kpd kptusan mkhamah,DS tetap juara rkyat di hati kami.HIDUP ISLAM...

Tanpa Nama berkata...

Biarlah dia yang mengang tu berseronok sehingga PRU13. PR wajar korek sebarang kelemahan dan kumpul untuk menghdapi PRU13 kelak.

Tanpa Nama berkata...

Takpa.PRU dah tak lama.

mohd ihsam zainuddin berkata...

ada hikmahnya kpd pejuang2 keadilan di malaysia!jgn give up.. teruskan usaha dan kerja spt biasa. insya allah, rakyat tahu menilai yg mana baik, yg mana buruk! rakyat yg menentukan akhirnya.. itu lah matlamat kita yg sebenarnya!

Tanpa Nama berkata...

Kejahatan UMNO amat terserlah sekarang. kalau aku jadi zamry aku tak nak jadi MB Perak. kerana aku perlu fikir hamba-hamba allah yang lain. Tahu kah UMNO selain dia patut taat kepada Sultan dia juga patut taat kepada allah. maka dia patut taat kepada hamba-hamba ALAH. Sultan itu hanya 1 tetapi hamba-hamba Allah ini ramai. HJ jamaluddin insaflah, jangan kau derhaka kepada hamba-hamba ALLAH ini sebagaimana kamu takut menderhaka kepada Sultan. Pembabitan UMNO di Perak Bagi mejoriti Rakyat Perak adalah haram kerana jelas PRU 12, PR menewaskan BN. Jadi tolong jangan pertikaikan Undian hamba-hamba Allah ini. Yang perlu dipertikaikan ialah 3 hamba ALLAH yg bersekongkol dng UMNO dan juga UMNO itu sendiri yang membuat kacau. Mereka adalah pengkhianat yang dilaknati Allah kerana menganaya majoriti rakyat Perak yang telah memberi mandat kpd PR. dan harus diingatkan UMNO patut bertanggungjawap. majoriti rakyat yang tertindas ini adalah Islam dan mereka akan tuntut diakhirat ingat tu wahai Zambry, tanggung jawap itu amat berat wahai Zambry. Sebenar nya Nizarlah yang amat bertuah walaupun dia tewas didunia fana ini didepan mahkamah dunia. aku tidak langsung pertikaikan mahkamah, Aku ingin bertanya dari 10 hakim, yang ke neraka adalah berapa? jadi kalau 5 pula? pagi tadi di Astro Awani, penganalisis ada mengatakan kalau dilihat dari sudut perlembagaan Nizar akan menang namun kalau dilihat dari sudut politik masa kini maka Zambry akan menang. jadi kita boleh nampak siapa yang baik dan siapa yang buruk. Zambry kau akan menunjukkan muka kau yang buruk itu selama kau menjadi MB tak malu kah kau kepada hamba-hamba Allah yang lain. Kalau kau tak malu pada hamba-hamba Allah yang lain malu lah pada Allah. Begitu juga pada melor45 dan HJ Jamaluddin malulah pada Allah kerana kita akan kembali pada nya.

Tanpa Nama berkata...

Keputusan mahkamah ini dirasakan terbaik untuk Pakatan Rakyat. Kenapa ?

1. Jika Nizar menang. PRK Perak akan diadakan dan adakah kemenangan akan berpihak kepada PR ? Ini kerana struktur Perak telah berubah dengan perlantikan ketua kampung baru, ahli majlis daerah dan juga program yang telah dilakukan oleh UBN.

Bagaimana dengan urus tadbir pilihanraya spt daftar pengundi baru oleh SPR. Selain itu, keadaan kini berbeza dengan Mac 2008. Waktu itu UBN tidak menjangka bhw mereka akan tewas. Kali ini mereka pastinya lebih bersedia.

Kekalahan dlm PRK ini akan memberi dimensi negatif terhadap PRU13. Ini dapat membina mood rakyat menjelang PRU13.

2. Keputusan mahkamah ini adakah diterima oleh majoriti rakyat ? Jika tidak - ia membina persepsi terhadap kebebasan institusi kehakiman. Ini memberi keuntungan kepada PR apabila rakyat bersedia melakukan perubahan total dalam PRU13 nanti.

3. Niat baik DS Nizar telah diketahui sekalian rakyat perak bhw beliau akan memohon pembubaran DUN bagi membolehkan rakyat memilih kerajaan mereka. Ini adalah satu kemenangan yang telah dicapai.

Jadi-PR patut menjadikan keputusan ini sebagai satu motivasi utk melakukan peningkatan gerak kerja. Penerangan isu ini wajar diperluaskan kpd semua rakyat.

DS Nizar and the geng wajar menjadi pembangkang yg kuat dan bersedia utk mendedahkan pelbagai urus tadbir tidak baik kerajan UBN (jika ada) kpd rakyat.

Mengambil contoh permainan catur, kita perlu mengundur atau berkorban utk mencapai kemenangan yang lebih besar. Insya Allah.

Tanpa Nama berkata...

mungkin kputusan mhkmah utk arini adalh ujian dri illahi trhadap MB nizar..
tetapi beliau masih kuat smngat wlaupn klah..
mngkin bg mhkmah bhawa pngkatnya sudah hilang..
tp pngkat bliau sgt tnggi di sisi allah dsbbkn pngkat yg plg tnggi d sisi allah ialah hamba yg sllu kena uji..insya'allah gnjaran menanti..
ssungguhnya allah maha adil..sngguh kagum sya mlihat MB nizar..sayu mlihat sorg pmimpin yg brjwa rkyat dsingkirkn..tp d at rkyat xkn trsngkir dri trus mnykong PR...

Tanpa Nama berkata...

jentera PR, teruskan usaha cemerlang. kita belum kalah, cuma kita masih belum peroleh kemenangan. tidak mengapa kalau kita ditolak jatuh dengan cara yang hina di dunia. InsyaAllah Allah akan bangkitkan kita dengan kemuliaan di akhirat kelak kerana memperjuangkan kebenaran.

ed berkata...

Aku sbg anak Perak akan sentiasa menyokong kpd DS Nizar.. Mgkn ada hikmahnya yg mana kita jgn berdiam diri dan berasa putus asa. Kuatkan perjuangan kita semua.Kita mesti bersatu hati dan bersikap terbuka didlm Pakatan.Aku yakin PRU 13 nanti usahkan 4 negeri kita tawan.... tapi satu Malaysia kita menang dan mentadbir negara mengikut lunas2 Islam yg sebenarnya. Marilah kita bersatu dan memperkukuhkan lg Pakatan...

Tanpa Nama berkata...

Diharap selepas ini pihak PR memilih calon yg mahu menjadi ADUN dgn penuh berhati2, jangan sampai jd mcm ni lagi, kesian pada rakyat yg dh bg sokongan padu alih2 ada yg melompat.. apa2 pn teruskan perjuangan, jgn putus asa!!!

Tanpa Nama berkata...

kita org islam nih senang aje.. usaha pun sudah.. doa pun sudah.. tawakal aje.. kalau dpt alhamdulillah.. tak dpt pun alhamdulillah.. itu yg terbaik utk kite sbb Allah lebih mengetahui.. tapi tak pernah give up dgn rahmat Allah.. insyallah org bersabar pasti berjaya

mas-ud al-buaya berkata...

Wlau pun saya bukan anak Perak, tetapi mempunyai ramai kawan2 dari Perak. Kebetulan tempat kerja pula bersebelahan dengan negeri Perak. Jadi perasaan sayang kepada Negeri Perak dan rakyatnya cukup menebal. Walau pun DS Nizar dijatuhkan dari MB melalui rampasan kuasa tetapi ia bukan penamat dalam perjuangan. DS mementingkan hak rakyat untuk memilih sape yg mereka suka sebagai MB, sementara yg disebelah sana berpendapat peduli apa pilihan rakyat, yg penting aku dapat duduk di kerusi MB, rakyat mahu bising2 itu dia punya pasal...jd rakyat boleh menilai ciri2 pemimpin di antara mereka berdua, samada mahu yg berkulit cerah atau yg hitam manis..