14 Mac 2010

Prestasi empat negeri Pakatan lebih baik daripada BN

Mohd Sabri Said

SEBERANG JAYA, 13 Mac: Rakyat digesa memandang ke hadapan bersama Pakatan Rakyat untuk memajukan negara kerana empat buah negeri yang diterajui selepas menang pada pilihan raya umum lalu menunjukkan prestasi dan mampu melakukan yang lebih baik daripada Barisan Nasional (BN), kata Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tegasnya, BN nampak sahaja selesa mentadbir tetapi sebaliknya diseliputi keresahan dalaman apabila berbagai isu melanda.

"Rakyat kena pandang ke hadapan bersama Pakatan Rakyat, usah lagi bersama BN yang nyata lemah dalam pentadbiran. Nampak saja selesa tapi penuh dengan resah dan musibah, " terangnya dengan diiringi laungan reformasi dan Allahu Akbar

Menurutnya, pilihan raya umum yang dijangkakan berlaku dua tahun lagi memerlukan perubahan yang lebih luas supaya Pakatan Rakyat tidak lagi menjadi pembangkang.

Namun, katanya bagi memastikan kuasa BN mantap, mereka akan berusaha melaksanakan program pendekatan seiras dengan apa yang dibuat menerusi Pakatan Rakyat kerana pendekatan BN yang lalu tidak lagi releven dan menjadi bahan ditertawakan rakyat.

Sehubungan itu, tambah Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, BN sepatutnya akur dengan kehendak rakyat yang telah menyatakan sokongan padu kepada Pakatan Rakyat di setiap pilihanr aya kecil yang diadakan sepanjang tahun 2009.

"Prestasi Pakatan Rakyat memang tinggi pada masa ini manakala nama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kini menjunam teruk. Itulah yang menggerunkan Umno dan BN, " jelasnya.

Justeru, beliau meminta rakyat melihat apa yang terjadi kepada kes Altantuya, pembelian kapal selam, kehilangan enjin jet, gejala rasuah, masalah dadah, moral remaja dan seumpamanya yang semua tidak dapat diselesaikan oleh pemerintahan BN.

Menurutnya, kepimpinan BN yang ada hanya pandai bercakap tetapi tidak pula bijak bagi menanganinya dengan baik kerana mereka lebih gemar bersandiwara, suka menipu dan bercakap bohong.

“Maka, rakyat yang mempunyai kuasa mutlak kena bekerja untuk menghindarkan BN daripada terus menjahanamkan negara ini.

"Jika rakyat tidak mahu melihat negara ini hancur ekoran ketidakcekapan pemerintahan, tiada jalan lain mereka hanya perlu memangkah parti dalam gabungan Pakatan Rakyat di samping berdoa mengikut agama masing-masing. Mudah-mudahan apa yang terjadi dapat diselamatkan," katanya lagi.

Harakahdaily/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada pandangan dari penganalisis politik menyatakan yg parti MCA sengaja membiarkan krisis mereka bertambah parah kerana telah ada sepakat di kalangan mereka bahawa merekA sebenarnya sudah tidak memerlukan Barisan Nasional lagi untuk membela nasib mereka...

Dalam masa yg sama mereka merasakan Umno sudah tidak boleh diperbaiki lagi, mereka percaya dengan apa yg di katakan oleh Dr Mahathir yg menyatakan Umno sudah busuk (buruk) dari kepala hingga ke Usus/perut...

Mungkinkah akan ada lagi 1 parti perkauman lain yg ditubuhkan seperti Parti Cinta Malaysia...Parti Malaysia Rak Malaysia... sama dengan Parti Thai Rak Thai...pimpinan Thaksin Chinawatra di Thailand...

Apa2pon di harap, INSYA'ALLAH Parti berasaskan perkauman tidak akan lagi wujud di Malaysia, sebaliknya kita rakyat Malaysia MESTI MENDOKONG parti yg berasaskan KEADILAN KEPADA SEMUA KAUM, BERKHIDMAT KEPADA SEMUA KAUM DAN SANGAT PRIHATIN KEPADA GOLONGAN MISKIN/TIDAK BERNASIB BAIK.