09 April 2010

LAWATAN LAJNAH TANAH & PEMBANGUNAN WILAYAH PAS PUSAT KE NEGERI KEDAH

24 Rabiulakhir 1431H.
Azni Mohamed Zamri




Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat yang di Pengerusikan oleh Sdr. Mazlan Aliman telah mengadakan lawatan sekaligus mengadakan perjumpaan dengan Menteri Besar Kedah. Selain itu ikut sama dalam rombongan itu ialah AJKnya terdiri dari Hj.Zulkifli Omar yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Hj. Razman Zakaria yang juga YDP PAS Kawasan Lenggong Perak dan Setiausaha Lajnah Sdr. Azni Mohamed Zamri.

Dalam sessi perjumpaan ini, MB Kedah, Ustaz Azizan melahirkan rasa sukacita dan berbesar hati dengan kunjungan Lajnah ini kerana beliau memaklumkan ini lah Lajnah yang pertama dari Pas Pusat yang membuat lawatan kerja ke Negeri Kedah.

Rombongan di berikan taklimat dan penerangan mengenai dasar dan kaedah yang di guna pakai oleh kerajaan yang diterajui oleh beliau dalam hal pengurusan tanah. Dalam taklimat ini juga wakil - wakil Peneroka Felda dari seluruh Negeri Kedah yang dijemput khas mengutarakan beberapa masalah berkaitan tanah dan mendapat perhatian dari Ustaz azizan dan beliau berjanji akan menyelesaikan masalah tersebut.

Mazlan Aliman yang juga telah menyerahkan satu memorandom kepada Ustaz Azizan.



Pada sebelah malam pula Mazlan Aliman dan Hj Zulkifli Omar dijemput untuk berceramah di Kuala Ketil. Ceramah yang dianjurkan oleh Pas Kawasan Kuala Ketil ini dihadiri oleh sekitar 300 orang.

Rombongan jugadiberikan penghormatan bermalam di Kediaman Rasmi Menteri Besar.





Tiada ulasan: