04 Jun 2010

Rombakan kabinet pancing hati rakyat sudah terlewat

20 Jamadil Akhir 1431 H
Oleh: Rizal Tahir

KOTA BHARU, 2 Jun: Kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) sudah dianggap terlewat melantik timbalan-timbalan menteri dari wakil parti komponen BN di Sabah dan Sarawak untuk tujuan memancing hati rakyat.

Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata kiranya lantikan itu bertujuan untuk memancing hati rakyat, ianya sudah terlewat.

“Dah terlewat dah. BN jatuh serta tidak mendapat sokongan rakyat dalam pilihan raya kecil di Sibu baru-baru ini. Baru nak berubah. Dah tak jadi apa dah,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada media selepas mempengerusikan mesyuarat Exco ketika diminta mengulas berhubung rombakan kecil kabinet yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, semalam.

Antara perlantikan baru yang dibuat, Senator Datuk G. Palanivel selaku Timbalan Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi, Datuk Richard Riot, Timbalan Menteri Luar.

Turut dilantik Chua Tee Yong sebagai Timbhalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Senator Datuk Donald Lim, Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Maglin Dennis D’cruz, Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

Manakala Datuk Seri Ong Tee Keat digugurkan dari jawatan Menteri Pengangkutan dan Datuk Wee Jeck Seng digugurkan dari Timbalan Menteri Belia dan Sukan.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: