04 Ogos 2010

DS Nizar sedang berucap mewakili Pakatan Rakyat.

ADUN Pasir Panjang bercakap bermula dengan ayat Al Quran dan meneruskan bantahan waktu yang singkat untuk berbasa sedangkan katanya di parlimen diberikan sehingga 40 hari, dan menyatakan bantahan kalau semasa pakatan Rakyat seluruh media masuk membuat liputan dan tidak membenarkan polis masuk dan berkeliaran dalam dewam.Begitu juga pembesar suara di tutup.

Bertanya B21 adakah pembiayaan kos yang tidak langsung diduga, adakah kos kepada bukan rakyat yang dilantik sebagai yang mendapat tambahan sebagai exco.

Mempersoalkan mesyuarat exco yang dilakukan diluar Perak, dan perbelanjaan keluar negeri termasuk ADUN yang melompat ke Mesir, Jordan dan bertanyakan berapa kah kos yang digunakan.

Kita khuatir bahawa B21 itu untuk tujuan ini termasuk menghantar Mufti ke Australia.
Pantai Remis mencelah dengan dengan bertanyakan mengenai peruntukan kepada setiap bahagian MCA sebanyak RM 50,000 untuk setiap bahagian MCA.

DS Nizar mengesahkan dan mengatakan pada tahun hadapan peruntukan RM 100,000 akan diberikan kepada setiap bahagian MCA.

Kenyataan DS Nizar mengatakan Presiden MCA yang terlibat dengan seks dan "kaki betina" dibantah oleh Chenderian, tetapi dipertahankan oleh DS. Nizar dengan mengatakan itu adalah pengakuan dari dia sendiri.

Tronoh bangun mencabar pihak kerajaan untuk berbahas selama 5 hari, dan tidak ada respon.

DS Nizar mencabar pangkor untuk berbahas selama 5 hari.

Tiada ulasan: