18 September 2010

Konvoi 136 Ekor Ulat Bulu


9 Syawal 1431H.
KALIMAJARO I

Firman Allah yang maksudnya:

Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini;

Surah Al Furqan 25:63

Kejadian di Afrika Selatan pada 6 September 2010

South Africa Isnin 6 September 2010: Sebanyak 136 ekor ulat bulu berkonvoi beratur rapat sepanjang 17 kaki membuatkan pemandu kenderaan pelancong terlihat peristiwa aneh itu lalu memberhentikan kenderaannya selama 20 minit untuk memberi laluan kepada ulat-ulat tersebut.

Jamie Rooney,38, bersama pelancong-pelancong lain dalam perjalanan dari melawat Kruger National Park, South Africa sempat merakam periistiwa aneh itu. Ulat-ulat bulu ini berpindah daripada tempat ia menetas menuju ke belukar kemudian berpecah ke haluan masing-masing menjadi kepompong sementara menunggu masa untuk berubah menjadi seekor rama-rama yang cantik.

Tindakan ulat-ulat bulu ini berbaris panjang telah menyelamatkan mereka daripada maut dilanggar kenderaan. "Berhati-hati dan bersopan di jalan raya dapat mengelakkan tragedi yang tiada sesiapa mengingini". SubhanAllah.

2 ulasan:

Wes berkata...

MasyaAllah, ulat bulu pun tahu nak bersatu padu. Ni kita manusia asyik berpecah belah jer. Yang UMNO kutuk PAS yang PAS kutuk UMNO padahal masing-masing seagama & sebangsa.

anti united malay nuts orgi berkata...

kalau sesuatu yg batil tu seharusnya di tentang walau pun hanya sekadar di dalam hati.rentikan perpaduan bangsa aper terjadi pada rakyat palestin perjuangan yg berlandaskan bangsa dgn yaser arafat beristiharkan intifadah yg mati rakyat palestin yg kaya yaser arafat mempunyai harta yg bernilai berbillion dollar jadi dari situ jadikanlah agama sebagai teras perjuangan.itu yg sebaik2nya jalan.