02 Oktober 2010

PERKOSA - PENDEKAR TAHI MINYAK ATAU SAMSENG KAMPUNG DUSUN?

22 Syawal 1431 H
Oleh: WFAUZDIN NS

`PENDEKAR Taik Minyak' Perkosa akan mengikuti seluruh program yang dijalankan oleh Namewee, seorang pemuda yang telah berjaya menggerunkan NGO yang kununnya terlalu tinggi semangat `Melayu-Kelayuannya' itu.

Bayangkan sebuah NGO yang dipimpin oleh raja katak yang kununnya hebat dipuja pula oleh mantan PM Tun Mahathir, punyai `standard' berdepan dengan seorang pemuda bernama `Namewee'? Memalukan. Baca di sini.

Memalukan lagi apabila Namewee pernah mencabar sesiapa sahaja termasuk Perkosa untuk berdebat dengannya berkaitan isu yang dikatakan mencemar kedaulatan negara serta mempunyai unsur-unsur perkauman itu, malangnya seperti biasa Perkosa bukan anak jantan.

Anak jantan bukan bererti pandai menyalak di luar halaman orang. Setakat pandai menyalak, anjing betina kurap pun boleh menyalak.

Sebelum ini pun Perkosa mempamirkan sifat `betina'nya apabila enggan menyahut cabaran YB Nurul Izzah untuk berdebat tentang isu Ketuanan Melayu dalam Perlembagaan.

Jika dengan YB Nurul Izzah seorang wanita muda pun Perkosa kecut perut, apatah lagi untuk berdepan dengan ayahandanya DS Anwar.

Itulah sebenar wajah Perkosa yang menuduh kununnya Namewee berselindung di sebalik pihak Polis. Siapa yang menjemput Polis datang? Bukan Namewee, tetapi pihak Polis tahu untuk bertanggungjawab.

Siapa pula yang `mengadu' dengan Polis apabila YB Nurul Izzah mencabar Perkosa berdebat? YB Nurul Izzah cabar berdebat, Perkosa pun lintang pukang membuat laporan Polis. Pendekar kah itu? `Pendekar Taik Minyak' atau pun `Samseng Kampung Dusun'? Kesihan Perkosa serendah itu.

Bukan kita mahu menyebut Namewee itu benar, tetapi kita mahu sebut bahawa cara Perkosa itu bukan cara `anak jantan'. Kita tidak tahu bila masa Perkosa akan menjadi `jantan sejati'.

Mungkin selama-lamanya Perkosa akan terus pandai `menyalak' walaupun gigi taringnya tiada.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

teringat saya semasa kecil, bermain pondok dan berlakon jadi pendekar taik minyak, macam ibrahim ali la lagak nya.

Tanpa Nama berkata...

Perkasa - tangan kiri UMNO untuk buat basuh berak.