18 Oktober 2010

Nizar : BN halalkan rampasan kuasa dengan alasan tanpa bukti.

9 Zulkaidah 1431H.

IPOH : Rampasan kuasa di Perak dihalalkan dengan alasan saya derhaka kepada Sultan dan menjatuhkan kerajaan negeri yang jadi boneka kepada Cina. Namun sehingga sekarang sudah 2 tahun kita belum terima bukti yang mengatakan saya boneka kepada Cina.Demikian antara penegasan MB Perak yang disingkirkan, DS. Muhammad Nizar jamaluddin dalam Muzakaran PAS dan UMNO di sini hari ini.

Kata DS. Nizar lagi kalaulah benar pentadbiran yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat adalah boneka kepada DAP, mana ada bukti kertas kerja dari DAP cadang buat bandar DAP, jalan DAP dan sebangainya..

Menurutnya lagi kerana memahami dengan Perlembagaan Negeri Perak menyatakan jawatan MB boleh terlucut dengan 3 cara iaitu pertama dengan meletakkan jawatan, kedua dengan undi tidak percaya dan ketiga bila ada pembubaran DUN dan dengan itulah saya "pohon sembah derhaka" dengan Sultan Perak.

Nizar juga menceritakan bagaimana hasratnya yang dipohon dari Sultan Perak pada 4 Februari 2009. "Kerana itu bila saya terima semboyan dari Istana untuk mengadap pada 5 Februari 2009 sebenarnya saya memeikirkan itu(bubar DUN)".

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KALAU DERHAKA NGAPE TAK TARIK BALIK GELARAN YANG DIBERI, bermakna derhaka pada arahan umno, sebab itu umno rampas kuasa