05 November 2010

Galas : Zakat juga dipolitikkan dan dianggap rasuah.

27 Zulkaedah 1431H
Drs. Khalil Idham Lim

Photobucket
Sikap double standard BN jelas dan semua dapat menilai dari dua gambar di atas.

GUA MUSANG : Saya sangat kesal dengan tindan UMNO dan BN yang mempolitikan pemberian zakat kepada 3 warga Orang Asli di Post Sandrop pada Isnin lepas. Kebetul saya yang berada di majlis tersebut dari awal hingga akhir saya tewrpanggil untuk membuat beberapa kenyataan media :

1. Berdasarkan pengalaman peribadi selepas memeluk Islam dan pengalaman sendiri yang pernah meng Islamkan saudara kita, maka saya tegaskan bahawa pemberiaan wang kepada mereka yang memeluk Islam adalah kebiasaan yang diamalkan. Perasaan gembira terhadap seseorang yang telah di Islamkan sehingga pada masa yang sama memberikan wang zakat atau dema adalah sesuatu yang diamalkan dalam masyarakat kita.

2. Cuma kejadian di Galas berlaku semasa kempen rancak berjalan dan tidak sewajarnya bila ada warga Orang Asli yang masuk Islam dan ada pihak yang menghulurkan wang zakat lalau dianggap dan dipolitikkan sebagai rasuah. Itupun perlu saya tegaskan upucara memeluk Islam itu tidak dirancang dan secara spontan dimasukkan dalam acara lawatan MB Kelantan bila ada yang berhajat untuk mengucap dua kalimah syahadah.

3. Sebaliknya berapa orangkah yang memeluk Islam bila ada sahaja pemimpin Bn turun berkempen di Galas. Tambahan pula perlulah ditegaskan bahawa pemimpin BN dan penyokong BN berkampung di semua Perkampungan orang Asli sepanjang kempen PRK Galas

4. Tindakan mempolitikkan isu ini membuktikan bahawa BN sudah kehabisan modal kempen. Kempen BN tidak lain adalah putar belit dan pembohongan semata-mata. Cuma kekeuatannya terletak bila media Arus perdana diperkudakan untuk menyiarkan berita bohong itu.

5. Saya yakin apa yang dilakukan BN tidak akan memnyebabkan penduduk Galas tertipu dan semudahnya memberi undi kepada calon BN. Umumnya tahu siapakah watak sebenarnya pemimpin BN khususnya siapa yang rasuah atau tidak.

ADUN Titi Serong/
Ketua penenrangan PAS Perak.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Al quran & As sunah diperkotak katikkan oleh UMNO. Mereka terdesak kerana kekayaan menjadi ketua mereka. Semoga Allah menurunkan bala keatas pemimpin2 yg fasik dan zalim kepada rakyat & agama Islam.