03 November 2010

KEMENANGAN MERAH TERCAPAI, KINI TENTUKAN HIJAU PULA - PENGUNDI DI PERANTAUAN, PERBETULKAN NIAT UNTUK JIHAD

25 Zulkaedah 1431 H
Oleh : WFAUZDIN NS

PERGI baju merah, balik dengan warna hijau. Itulah ibarat yang boleh dikatakan kepada kemenangan pasukan bola sepak Kelantan. Setelah Stadium Nasional Bukit Jalil disinari `bulan purnama' malam semalam, semangat itu dibawa ke bumi Kelantan. Kini, Galas menanti kemenangan `warna hijau' pula.

Sebelum perlawanan bermula, ada fanatik politik menyebut perlawanan di antara Kelantan bertemu Negeri Sembilan ibarat pertemuan PAS - Umno. Namun, jangan lupa di bahagian penyokong Negeri Sembilan juga dapat kita saksikan kibaran `bulan purnama', mungkin ini suatu syarat bahawa Negeri Sembilan bakal mengikuti jejak Kelantan pada Pilihanraya Umum Ke 13 nanti.

Justeru itu, kepada semua pengundi yang berada di perantauan kembalilah ke Galas untuk menentukan kemenangan kedua setelah kemenangan pertama dicapai malam semalam. Bak kata Mursyidul Am PAS, baliklah ke Kelantan hatta dengan merangkak sekalipun. Jika dengan niat yang betul untuk mempertahankan kerajaan negeri yang berlandaskan Islam,

setiap langkah mu pasti merupakan suatu ibadat dan diberi pahala di sisi Allah, InsyaAllah. Andainya, di dalam perjalanan itu nanti anda ditimpa kemalangan hatta mati di dalam perjalanan untuk mengundi parti yang memperjuangkan Islam, nescaya kematian anda amat berbaloi dan mendapat kerahmatan Allah.

Tetapi, sekiranya anda pulang hanya mahu menyokong parti sekular yang terang-terang menentang Islam, terang-terang pemimpinnya ingin mewujudkan `Hub Hiburan' yang hebat, terang-terang redha dengan judi dan arak,

terang-terang menghalalkan kezaliman Akta ISA, maka siapakah yang berani memberi jaminan kebaikan sekiranya anda mati menuju ke jalan itu? Lebih baik anda tidak pulang daripada melakukan perbuatan menyokong puak yang sekular dan zalim seperti itu.

Nawaitu mesti betul. Bukan balik untuk mendapatkan bayaran tambang yang mungkin ada disediakan. Siapa boleh nafikan jika seseorang itu mengundi atau menyokong parti yang ingin laksanakan Islam itu tidak diberi pahala?

Dan, siapa boleh bantah bahawa menyokong parti yang terang, jelas dan nyata menolak hukum Islam itu berdosa? Jika berpahala, maka Allah janjikan kesejahteraan dunia dan Akhirat. Jika berdosa tanpa sempat ia akan bertaubat, ke manakah arahnya nanti?

Tiada ulasan: