08 Disember 2010

Nik Aziz terima anugerah daripada Sultan

02 Muharam 1432H

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dianugerahkan tokoh Hijratul Rasul 1432H Kelantan atas sumbangan beliau menyebarkan dakwah di negeri itu.

Nik Aziz menerima hadiah wang tunai RM5,000, dinar emas dan sijil penghargaan daripada Sultan Kelantan, Sultan Muhammad ke-V.

Beliau yang merupakan bekas guru adalah tokoh ulama yang pernah disenaraikan antara 50 tokoh Islam berpengaruh di dunia dan disenaraikan dalam buku berjudul 'The 500 Most Influntial Muslims'.

Bagaimanapun, beliau yang ditemui selepas majlis itu enggan mengulas mengenai anugerah itu.

Sementara itu, Tokoh Saudara Kita, Ridhuan Foo Abdullah, 53, menyifatkan anugerah yang diterima sempena Sambutan Hijratul Rasul Peringkat Negeri Kelantan begitu bermakna buat dirinya.

Katanya, beliau tidak sempat ditemani isteri dan empat daripada enam anaknya untuk berkongsi kegembiraan pada majlis ini kerana mereka berada di Mesir sejak lebih sebulan lalu.

“Mereka sudah lebih sebulan berada di Mesir dan saya bercadang untuk mengikuti mereka ke sana, Insya-Allah pada 15 Disember ini saya akan ke sana,” katanya.

Sinar Harian/-

Tiada ulasan: