01 Januari 2011

Masa depan negara hanya dengan Pakatan Rakyat

27 Muharram 1432H.
Drs. Khalil Idham Lim

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam perutusan Tahun Baru 2011 menyeru seluruh masyarakat Malaysia untuk menunaikan tanggungjawab bagi mencorakkan masa depan yang lebih baik demi generasi akan datang, serta meletakkan negara di kedudukan yang sepatutnya.

Saya melihat ucapan Najib tersebut adalah satu ucapan yang sangat berasas berdasarkan tanggung jawab rakyatlah yang menentukan siapakah kerajaan yang mereka tentukan berdasarkan undi yang ada ditangan bagi setiap warganegara Malaysia yang layak mengundi.

Persoalannya bagi menetukan corak masa depan negara untuk generasi akan datang itu, kepada siapakah harapan diberikan ?

Pastinya tidak ada lagi harapan yang besar dan menggunung kepada Barisan Nasional dan UMNO yang telah mendedahkan negara kepada bahaya besar dan akan berdepan dengan negara muflis bila tanggung jawab yang telah diamanahkan kepada mereka lebih 50 tahun disia-siakan dengan budaya rasuah, salah guna kuasa, dan pelbagai penyelewangan lain.

Kerana itu tsunami politik pada tahun 2008 telah menyaksikan rakyat telah menaruh kepada parti selain BN dengan mengundi calon-calon dari PAS, DAP dan PKR yang selepas itu membentuk satu pakatan yang dipanggil Pakatan Rakyat (PR).

Saya yakin kalaulah pakar geologi sentiasa berjaga-jaga dengan gerak gempa sekiranya akan berlaku tsunami kedua, begitulah thunami politik kedua di Malaysia akan berlaku pada PRU ke 13. Tsunami kecil banyak kali berlaku dalam banyak pilihanraya kecil selepas PRU 2008.

Pengurusan kewangan negara yang sangat pincang mendedahkan negara kepada muflis seperti yang didedahkan oleh Idris jala. Cuma saya rasa alasannya pemberian subsidi berterusan negara akan muflis pada tahun 2019 adalah kurang tepat. Muflisnya negara bukan kerana subsidi kepada rakyat tetapi kerana kepincangan pengurusan negara oleh pemimpin BN.

Selain itu suasana masa depan masyarakat Islam di malaysia terus diselubungi dengan kesuraman sekirannya UMNO terus berkuasa dengan gagasan BN nya.

alasan saya lihatlah apa yang berlaku saban tahun bila tibanya tahun baru. Budaya berseronok yang melampau dan percampuran lelaki dan wanita sehingga membawa kepada kegiatan maksiat yang melampaui nilai agama dan moral semakin tidak terkawal.

Malaysia yang telah meletakan agama rasminya agama islam sebenar telah dipertahankan oleh umno dengan nama jasad semata-mata. Maksud saya sekadar manis dibibir, tetapi dari segi roh tidak diperjuangkan.

Islam yang diamalkan oleh pemimpin umno sekadar listik dan pemanis mulut sahaja. Kerana itu usaha yang dilakukan oleh pemimpin PAS untuk memahamkan umat Islam dalam bentuk pengajian di mesjid dan disurau serta mendirikan institusi pendidikan diganggu dan kalau boleh digagalkan.

Mesjid dan surau yang bertebaran di bumi malaysia ini tidak akan mententeramkan hati pemimpin umno sekiranya disana ada pengajian yang memahamkan masyarakat Islam kepada perjuangan islam.

Kerana dengan pengajian dan kefahaman Islam tentunya mereka mesti memilih PAS dan menolak umno yang hipokrit, perosak kepada agama dan bangsanya sendiri.

Seperkara yang sangat bahaya kepada umno dan BN ialah sifat rasisnya yang sudah sampai ketahap yang menganggu keselamatan negara dan boleh menghancurkan keharmonian hidup berbangsa dinegara malaysia yang majmuk ini.

Perlulah saya tegaskan perjuangan umno yang kononnya mempertahankan ketuanan melayu adalah mempertahankan ketuanan melayu sempit yang mennyebabkan negara dalam keadaan bahaya.

Dengan ketuanan melayu sempit umno itulah mereka berebut kuasa untuk mengaut keuntungan untuk peribadi , kroni dan suku sakat. Melayu bawahan terus dihimpit dengan kesusahan antaranya kenaikan harga barang yang berterusan.

Kerana itu untuk PRU ke 13 saya sangat berharap rakyat terus memberi kepercayaan kepada negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor. jangan lupa perak akan kembali dan banyak lagi negeri yang dikuasai BN mereka akan kalah.

Bagi kerusi parlimen kita akan melihat bagaimana impian besar untuk ke Putrajaya akan berhasil dengan gelombang rakyat dan izin Allah jua.

Justeru itu usaha menyakinkan tawaran Pakatan rakyat dengan gagasan Pakatan Rakyat yang semakin menguat dengan Konvensyen ke 2 baru-baru ini mestilah sampai kepada pengundi diseluruh negara.

Tawaran yang tekandung dalam janii 100 hari yang ditakuti oleh pemimpin BN jangan semudanya lenyap dari kamus politik pemimpin Pakatan walaupun banyak isu baru muncul. Kerana itulah antara senjata paling tajam untuk mematikan dakyah BN yang terus menerus menipu rakyat.

Selamat Tahun Baru 2011, tahun Pakatan Rakyat.

Tiada ulasan: