04 Mei 2011

Insurance Kenderaan lama sepatutnya turun lama dulu

30 Jamadilawal 1432H. [MOD] -

Merujuk pada kenyataan akhbar dari Bank Negara yang ingin bayaran insurans yang lebih rendah untuk kenderaan lama. PAS dan pengguna kenderaan lama yang ditekan selama ini untuk pembayaran insurans yang mahal oleh syarikat insurans untuk menurunkan harga insurans untuk kenderaan lebih dari 10 tahun sangat senang dengan pengumuman Bank Negara.

Para pengguna sudah terbeban terlalu lama oleh syarikat insurans yang menghendaki kenderaan lama dengan kos yang lebih tinggi. Wakil PAS dan wakil yang lain telah melakukan tanggung jawab mereka dalam debat di parlimen yang lalu berkaitan dengan masalah kos insurans untuk kenderaan lama.

Itu juga merupakan kejayaan bagi para pengguna seperti yang diminta untuk syarikat insurans menurunkan harga yang lebih rendah daripada insurans kenderaan lama yang terlalu mahal. Untuk membuat tuntutan berjaya pengguna atau orang ramai harus bekerjasama sehingga apa yang kita inginkan di masa depan akan dipenuhi oleh pihak yang berwajib. Inilah yang kita sebut sebagai kuasa pengguna (rakyat).

Jofri Jaraiee
Pas Miri

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sangat setuju..

kenapa nak bayar mahal.. bagi org taraf hidup sederhana dan rendah, mmg membebankn..sedangkn kereta lama dah kt 20 tahun..sstgh org baru je abis bayar.kerajaan BN ingt rakyat kaya sgt ke..

Tanpa Nama berkata...

Sangat setuju....
Kami orang kampung kerja hanya menoreh getah . harga tak tentu . buat kerja kampung nak cari rezeki . kerajaan sekarang hanya nampakkan diri bila nak undi saja. Bila dah jadi YB jejak tayar kereta pun tak jumpa lagi. Bila nak minta kat pejabat dia buat orang kampung macam mintak sedekah.Pada orang kampung BN bermaksud : Bencana Negara . Persoalannya Bila nak berubah ?????