05 September 2011

Tidak perlu pemangku MB Kedah

7 Syawal 1432H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 5 Sept: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar tidak bersetuju diwujudkan jawatan pemangku Menteri Besar Kedah kerana Datuk Seri Azizan dapat melaksanakan tanggungjawabnya sebagai Menteri Besar dengan baik.

"Jawatan Pemangku Menteri Besar itu adalah pemilihan parti. Dalam konteks di negeri Kedah, jawatan Pemangku Menteri Besar itu memang tak timbul dan tak perlu.

"Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sendiri pun baru-baru ini dah keluarkan kenyataan mengenai perkara itu dan ia tidak perlu dibangkitkan lagi oleh sebarang pihak," tegasnya yang juga ahli Parlimen Pokok Sena.

Ustaz Azizan dapat menjalankan tanggungjawabnya dengan baik sejak dulu, katanya, untuk apa lagi diwujudkan jawatan Pemangku Menteri Besar.

"Soal hendak mewujudkan jawatan Pemangku Menteri Besar itu sebenarnya tidak berbangkit. Tambahan pula Ustaz Azizan dan Presiden PAS sendiri pun dah keluarkan kenyataan tiada keperluan untuk mewujudkan jawatan Pemangku Menteri Besar Kedah, jadi semua pihak perlulah faham dengan realiti itu," tegas beliau.

Aziz Muda

Tiada ulasan: