20 Oktober 2011

"Si Tanggang" Dihukum Denda RM3,000 Kerana Ugut & Cuba Tikam Ibu Sendiri

22 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

Kangar – Seorang anak yang tergamak mengugut untuk menikam ibu kandung sendiri menggunakan besi penebuk susu semata-mata melebihkan teman wanitanya dijatuhi hukuman denda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.

Muhammad Fuad Halipah, 22, dari Kampung Bunga Emas, Simpang Empat di sini didakwa di mahkamah atas tuduhan melakukan ugutan jenayah ke atas ibunya, Azani Saad, 53, mengikut kesalahan di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan.

Dia dituduh berniat menyebabkan ibunya berasa cemas apabila mengancam hendak menikam dengan alat penebuk susu dalam satu pertengkaran antara mereka di kantin pentadbiran Martikulasi Arau dekat sini pada 12 Oktober lalu.

Perselisihan antara dua beranak itu difahamkan berlaku setelah Azani tidak berpuas hati dengan tindakan Muhammad Fuad yang mahu memberi pinjam Toyota Vios kepada teman wanita anaknya itu.

Tertuduh yang merupakan seorang penganggur ditahan 13 Oktober lalu kira-kira pukul 6 petang di Taman Lanchang Jejawi, Arau setelah ibunya membuat laporan polis berhubung ancaman anaknya itu.

Tidak cukup dengan itu, beberapa hari kemudian pada 20 Oktober lalu tertuduh didakwa memaksa ibunya menyediakan wang sebanyak RM1,500 serta geran kereta kerana mahu dibawa ke Thailand.

Dalam pendengaran kes tersebut, Muhammad Fuad mengaku bersalah selepas pertuduhan ke atasnya dibacakan di hadapan Majistret Zuhair Rosli. -kosmo

Tiada ulasan: