04 November 2011

Semua agama di dunia tidak izin hubungan sejenis: Dr Hasan

7 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

SHAH ALAM - Semua agama di dunia ini tidak menghalalkan hubungan sejenis seperti ditegaskan dalam agama Islam dan sebarang usaha mewujudkan budaya itu seperti program Seksualiti Merdeka perlu dihalang semua pihak.

Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infras-truktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata, semua pihak terutama umat Islam tidak wajar melibatkan diri dengan sebarang program Seksualiti Merdeka.

Menurutnya, umat Islam perlu menentang penganjuran program ini kerana bertentangan dengan norma-norma semula jadi manusia.

“Mereka insan yang mempunyai jiwa agama tidak kisah sama ada Kristian, Buddha atau Hindu, namun mana-mana agama di dunia tidak mengizinkan hubungan sejenis, kalau tidak dibenarkan mengapa banyak pihak yang beragama melawan arus.

“Saya minta Suhakam, Majlis Peguam dan teman lain balik ke pangkal jalan, kalau kita sudah tersilap jalan, kita akan bawa beratusan atau jutaan orang untuk memilih jalan tersebut,” katanya.

Beliau sebelum itu merasmikan Seminar Islam Semasa Perubatan Alternatif (Amalan dan kepercayaan berdasarkan prinsip-prinsip Islam) di Hotel De Palma, Shah Alam.

Hasan turut meminta pucuk pimpinan Pas dan Pakatan Rakyat bersama membanteras gejala keruntuhan akidah berkait dengan program yang menyuarakan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual daripada diteruskan.

Beliau berkata, Kerajaan Negeri sentiasa berusaha menghindari masalah sebegini dengan mempergiatkan program yang mampu mempertingkatkan akidah umat Islam di Selangor, antaranya, menerusi penganjuran kuliah Subuh dan Maghrib setiap minggu.

Ketika ditanya mengenai konsert Elton John yang di bantah Pemuda Pas, Hasan berkata, kehadiran penyanyi itu hanya akan menyemarakkan aktiviti tidak bermoral.

“Elton John juga ada kaitan kerana beliau tergolong dalam kumpulan terbabit. Kedatangan beliau menyemarakkan aktiviti dengan pasang colok, simbah minyak, api.

“Oleh yang demikian, saya amat menyokong usaha Pemuda Pas membuat demonstrasi dan apa jua tindakan untuk bantah konsert ini,” katanya.

SINAR HARIAN/-

2 ulasan:

Neutronboy berkata...

Mudah-mudahan Anjuran ini dapat dihalang ^^

Dan DAP mesty tolong bantu sekali.. semua agama melarangnya...

ROHA berkata...

APA LA NAK JADI ...DUNIA AKHIR ZAMAN