07 Februari 2012

Spurs ikat Liverpool

PEMAIN Liverpool, Luis Suarez (kiri) melepasi pertahanan Tottenham Hotspur, Luka Modric ketika saingan Liga Perdana Inggeris di Anfield, pagi ini. Keputusan terikat 0-0. - Foto AFP

14 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

LIVERPOOL, England: Liverpool diikat tanpa jaringan oleh Tottenham Hotspur dalam perlawanan yang menyaksikan Luis Suarez kembali beraksi selepas menamatkan penggantungan lapan perlawanan.

The Reds menguasai permainan tetapi Kenny Dalglish terpaksa berpuas hati dengan satu mata. Dengan keputusan itu, Liverpool kekal di tangga ketujuh dan empat mata dari tangga keempat iaitu tempat terakhir untuk kelayakan Liga Juara-Juara.

Suarez diletakkan sebagai pemain simpanan apabila Dalglish memilih barisan serangan Craig Bellamy, Andy Carroll dan Dirk Kuyt yang beraksi cemerlang tiga perlawanan lalu.
Liverpool bermula garang dan hampir memperoleh gol apabila Steven Gerrard melorongkan bola kepada Andy Carroll tetapi dihalang Michael Dawson sebelum sempat merembat masuk.

Dua minit kemudian Glen Johnson dibentes di luar kotak penalti tetapi sepakan percuma Gerrard gagal melepasi tembok pemain Spurs.

Tottenham yang berada di tangga ketiga dan pesaing gelaran Liga Perdana Inggeris, hambar dengan Pepe Reina sekadar menjadi penonton pada separuh masa pertama. - Agensi

Tiada ulasan: