17 September 2012

Polis N Sembilan nafi sembunyi kes tembakan

29 Syawal 1433H. [MOD] - Polis Negri Sembilan menafikan sebarang dakwaan bahawa pasukan itu menyembunyikan kes melibatkan kejadian tembakan senjata api yang didakwa melibatkan seorang anggota exco negeri.

Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Osman Salleh ketika dihubungi malam tadi menyifatkan perkara itu sebagai satu "dakwaan" semata-mata.

Osman bagaimanapun enggan menyatakan butiran terperinci mengenai kes berkenaan dan hanya memberitahu bahawa siasatan sedang dijalankan.

Terdahulu, MP Rasah Anthony Loke memberitahu Malaysiakini bahawa "satu sumber yang dipercayai" memaklumkan kepadanya berhubung dakwaan tembakan di rumah anggota exco itu dan cubaan untuk menyembunyikan kes berkenaan daripada pengetahuan ramai.

"Satu tembakan dilepaskan oleh anggota exco satu penggal itu (nama tidak disiarkan)," katanya yang mendakwa satu laporan polis dibuat tetapi kemudiannya ditarik balik.

Beliau bagaimanapun enggan menjelaskan mengenai dakwaan cubaan menyembunyikan kes berkenaan atau menamakan pihak terlibat.(MK)

Tiada ulasan: