14 September 2012

Program K-Fiqh pindah ke Auditorium MBSA

27 Syawal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Selepas menerima pembatalan saat akhir dari pentadbiran Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) semalam, pihak penganjur Konvensyen Fiqh Ummah 2012 bertungkus lumus mencari tempat baru.

Dalam satu kenyataan terbaru pagi ini, pihak penganjur memaklumkan program K Fiqh Politik Islam Semasa esok akan dibuat di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Penganjur juga memaklumkan, program yang akan bermula pada jam 8 pagi hingga 11 malam itu hanya untuk peserta berdaftar sahaja.

Kesemua peserta yang berdaftar akan disediakan makanan serta kertas kerja 'hard copy'.

Memandangkan Auditorium MBSA lebih besar dengan kapasiti 1,400 orang berbanding Audi Utama UIAM yang hanya memuatkan 850 orang, maka pihak penganjur masih bersedia menerima penyertaan.

"Justeru, pendaftaran boleh dipertimbangkan jika sempat diuruskan oleh urusetia yang sedang super sibuk sekarang.

"Namun pendaftaran yang dilakukan pada hari ini (14 Sept 2012) atau walk ini esok, tiada makanan dan kertas kerja. Hanya diberikan dalam bentuk soft copy," kata penganjur dalam satu kenyataan di Facebook.

Bagi yang ingin mendaftar walk ini esok, yuran bagi kumpulan ini adalah RM 150 sementara untuk pelajar pula adalah RM 80 sahaja.

Semalam, isu penganjuran K-Fikq anjuran NGO Murshid ini menjadi perhatian banyak pihak apabila pihak pentadbiran UIAM tiba-tiba membatalkan tempahan dewan yang dibuat sejak dua bulan lalu.

Pembatalan yang dibuat oleh PRO UIAM itu dikatakan dari arahan rektor UIAM tanpa apa-apa sebab.

Konfrens tersebut bakal dihadiri oleh Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi, Timbalan Menteri Pelajaran dan mantan Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin.

Selain mereka, turut terlibat dalam forum yang bakal dianjurkan anjuran Multaqa Asatizah dan Du'at (Murshid) adalah Dr Dzulkefly Ahmad (anggota Parlimen Kuala Selangor), Rafizi Ramli (Pengarah Strategi PKR) dan Dr Mohamad Abu Bakar (Universiti Malaya).

Turut membentang kertas kerja di konfren ini juga adalah Dr Zaharudin Abdul Rahman (UIAM), Dr Marslee Malek (UIAM), Ustaz Pahrol Mohd Juoi, Ustaz Fauwaz Fadzil, Ustaz Hasrizal Abdul Jamil dan Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: