26 November 2012

Mati tersepit ketika kutip cendawan

Mati tersepit ketika kutip cendawan12 Muharram 1433H. [MOD] -
 
Azahari menunjukkan lokasi mangsa ditemui mati tersepit ketika mencari cendawan di Kampung Chengal Pulas di Pasir Puteh, semalam.
 
PASIR PUTEH - Seorang warga emas ditemui mati dalam keadaan tersepit dengan sebatang pokok kayu yang sudah lama ditebang berhampiran rumahnya di Kampung Chengal Pulas, Telosan dekat sini, semalam.

Mangsa, Sa’audah Abdullah, 96, yang tinggal bersendirian dikatakan keluar untuk mengutip cendawan yang lebih dikenali kulat sisir jam 8.30 pagi.

Mangsa ditemui saudaranya dalam keadaan kaku kira-kira jam 9.30 pagi, akibat ditimpa batang pokok yang tergelincir daripada tunggul.

Penduduk, Azhari Abdullah, 56, berkata, batang pokok itu menghempap bahagian pinggang mangsa yang menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

Azhari berkata, dia menemui kerusi plastik dan jag berisi kulat sisir berhampiran mangsa.

“Mangsa mungkin tergelincir daripada kerusi ketika mahu mengutip kulat sisir, dan berpaut pada batang pokok yang susah lama ditebang tetapi masih berada di atas tunggul.

“Batang pokok itu kemudiannya menghempap mangsa yang menyebabkan mangsa tersepit pada sebahagian lagi batang pokok tersebut,” katanya sambil memberitahu penduduk kemudiannya melaporkan kejadian itu kepada polis.

Katanya, Sa’audah memang gemar mencari kulat sisir, walaupun terpaksa berjalan ke pinggir hutan untuk membawa pulang dan memasaknya.

“Hari ini dia tidak perlu ke pinggir hutan kerana kulat berhampiran rumahnya sudah boleh dikutip dan dia menemui ajalnya di sini,” katanya.

Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Tengku Anis (HTA) Pasir Puteh untuk dibedah siasat.

sinar/-

Tiada ulasan: