13 Februari 2013

Najib terima bahana akibat terlalu politikkan hiburan

2 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -

PULAU PINANG: Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu (gambar) berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akhirnya menerima kesan yang memalukan akibat terlalu menggunakan hiburan untuk tujuan politik.

Beliau mengulas reaksi spontan penonton ketika Najib bertanyakqn adakah anda bersedia untuk Barisan Nasional (BN) sebelum persembahan Penyanyi Korea Selatan, Park Jae Sang (Psy) sempena Sambutan Perayaan Tahun Baru Cina di Kolej Han Jiang beberapa hari lalu.

Bagi beliau, apa yang berlaku mengambarkan rakyat sudah muak dengan sikap Najib, Umno dan BN yang selalu mengambil peluang terhadap bidang hiburan.

"Itulah risikonya akibat terlalu bermain politik dalam hiburan.  Kesannya makan diri.  Sebab rakyat kini bukan rakyat macam dulu tambahan golongan Tionghua yang bijak berpolitik,"
ujarnya.

Baginya, Najib tidak ikhlas mengadakan program seumpama itu dengan mengeluarkan perbelanjaan yang banyak semata-mata untuk menarik sokongan golongan muda.

Paling mengecewakan, apabila pihak BN sampai kini tidak menonjolkan siapakan atau syarikat mana yang membiayai Psy ke Malaysia.

Memang pelik kenapa penaja tidak ditonjolkan sedangkan lazimnya penaja akan ke hadapan untuk kepentingan perniagaanya.

Ini mungkin sambung Mohamad, ada benda yang ingin diselindungkan daripada pengetahuan rakyat yang perihatin.

Sebagai rakyat, katanya, mereka mahu tahu siapa penajanya kerana  ia menelan jutaan ringgit wang rakyat.

"Jika tak salah kenapa sembunyikan siapa penaja Psy," soalnya.

harakah/-

Tiada ulasan: