21 April 2013

Pembaca doa Umno jadi calon bebas Changkat Jering

10 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


(Calon Pakatan Bukit Gantang....dari kiri Chua Yee Ling, Nizar, Ustaz Idris dan Ustaz Nor Azli Musa)

TAIPING: Calon bebas, Zulkiefli Ibrahim dikatakan telah ditaja oleh Umno sendiri bagi menentang  calon BN, Datuk Rosli Husin dan calon PAS, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin untuk kerusi DUN Changkat Jering.

Menurut beberapa penyokong Umno, calon bebas itu adalah orang yang sering membaca doa pada majlis yang dihadiri oleh untuk Rosli, Ketua Umno Bahagian itu.

Mereka menyebut bagaimana seorang penghuni di penempatan orang miskin boleh bertanding jika tidak ditaja.  

Menurut Ketua Penerangan PAS kawasan Bukit Gantang, Saharudin Ahmad Sani, adalah sesuatu yang pelik seorang tukang baca doa kepada Datuk Rosli boleh bertanding menentang beliau.

Bagi kerusi Parlimen Bukit Gantang pula menyaksikan satu lawan satu antara calon PAS, Ustaz Idris Ahmad ditentang oleh calon BN Ismail Sapian, yang pernah tewas dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang menentang calon PAS, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin. 

Sementara itu kerusi Kuala Sapetang pula menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon Parti Keadilan Rakyat (PKR)  Chua Yee Ling, dengan calon BN daripada Gerakan, Loh Swee Eng dan calon Berjasa Zainal Abidin Abd Rahman.

Di Dun Trong pula menyaksikan pertandingan dua penjuru antara calon PAS Ustaz Nor azli Musa dengan calon BN Dr Abd Wahid.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: