30 Mei 2013

NGO T’ganu bersolidariti bela Safwan Anang

18 Rejab 1434 H. [MOD] -



KUALA TERENGGANU: Sekretariat Royalti Terengganu atau ‘R’, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Gabungan Anak Terengganu (Gate) mengadakan himpunan secara aman di hadapan sebuah pasaraya di sini, petang semalam.

Perhimpunan tersebut dibuat sebagai tanda solidariti serta kebersamaan rakyat Malaysia yang prihatin kepada Safwan Anang dalam menuntut demokrasi yang bersih di negara ini.

Penyelaras SAMM Terengganu, Rafzi Ramli menjelaskan perhimpunan secara aman ini sebagai tanda solidariti rakyat Malaysia yang bersimpati dengan nasib aktivis pimpinan mahasiswa Safwan Anang.

“Siapa Safwan Anang..beliau adalah rakyat Terengganu, beliau bekas pimpinan mahasiswa, beliau jawatankuasa ‘R’ Terengganu, beliau terlibat dalam aktivis SAMM Terengganu dan beliau pejuang demokrasi di negara ini,” ujarnya ketika berucap pada himpunan itu.

Menurutnya, penangkapan Safwan juga bermotif politik bagi menjaga survival pemimpin politik kerajaan.

Setiausaha Kerja R Terengganu, Syed Husain Solahuddin Syed Hassan menyeru anak muda serta rakyat yang prihatin agar sama-sama membela Safwan Anang.

Menurutnya, nama Safwan Anang sebagai lambang perjuangan dan kebersamaan rakyat Malaysia dalam menuntut hak serta demokrasi yang bersih.

harakah/-

Tiada ulasan: