12 Jun 2013

RM100,000 lesap

Foto
3 Syaaban 1434 H. [MOD] -


Kuantan: Sebuah pasar raya borong di Jalan Tun Ismail 5 di sini, kerugian kira-kira RM100,000 apabila wang perniagaan harian disimpan dalam peti besi dilarikan penjenayah yang memecah masuk premis berkenaan sebelum kejadian disedari kira-kira jam 8 pagi semalam.
Dalam kejadian itu, penjenayah dipercayai lebih daripada seorang memecah masuk melalui pintu stor dengan memotong mangga sebelum menebuk dinding pejabat serta peti besi menggunakan mesin pemotong dan kemudian melarikan diri melalui laluan pintu sama.
Bagaimanapun, mereka dipercayai sudah merancang ‘pelan B’ untuk memboloskan diri jika dikesan polis berikutan penemuan seutas kabel diikat pada tingkap di aras dua premis berkenaan.

Menurut seorang pekerja enggan dikenali, kejadian disedari seorang kakitangan yang mahu memulakan tugas namun terkejut apabila mendapati pintu stor itu sudah terbuka dan memaklumkan perkara itu kepada pihak atasan sebelum membuat pemeriksaan lanjut.


“Didapati penjenayah terbabit menebuk lubang pada dinding bilik khidmat pelanggan di aras bawah untuk masuk ke bilik juruwang yang mengandungi peti besi sebelum menebuk bahagian kunci peti besi itu dan melarikan wang kertas kira-kira RM100,000.

metro/-

Tiada ulasan: