16 Januari 2008

Apa Peliknya Siti Bertudung ?

Sesungguhnya tuntutan berjilbab atau bertudung itu adalah wajib bagi setiap muslimah yang akil baligh. Tidak kita dia adalah orang kecil atau orang besar, atau orang terkenal atau tidak terkenal. Semuanya wajib bertudung.Apa peliknya kalau orang itu bertudung kerana ianya sudah tanggungjawab dan perintah Allah SWT.


Seperti kebiasaan berita manusia digigit anjing , tetapi mejadi pelik kalau anjing digigit manusia. Demikanlah tidak pelik kalau Siti sudah bertudung. Masa sekolah dulu diapun bertudung. Yang peliknya kalau Datuk K yang bertudung.

Yang peliknya ialah orang yang tidak mahu bertudung atau dalam bahasa lain engkar kepada perintah Allah SWT. Sepertinya wajibnya solat 5 waktu, kalau sudah ditunaikan itu bukan pelik tetapi yang peliknya yang tak mahu sembahyang.

Wahai pejuang Islam jangan tertipu dengan mainan isue oleh media. Tumpukan kepada yang lebih penting untuk memenangkan Islam. Sesungguhnya banyak lagi waktu yang diperlukan oleh kita untuk menang dalam PR akan datang.

Memanglah peranan media untuk mengalih kemarahan rakyat kepada isue picisan yang tidak penting. Awas jangan terpedaya.

Pesan Timbalan Presiden, Ustaz Nasaruddin Md Isa ,Markaz dan jentera PR kena dihidupkan 24 jam dari sekarang . Ayuh bangunlah untuk berkerja bersungguh-sungguh.

Tiada ulasan: