07 Februari 2008

BN Dah Menang Dah :Khir Toyo Tersangat Angkuh

Angkuhnya Khir Toyo bila mengatakan keyakinannya bahawa Barisan Nasional (BN) telah pun memenangi pilihan raya umum ke-12 walaupun tarikhnya masih belum ditentukan lagi.


Beliau berkata, BN sememangnya bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya yang dijangka diumumkan pada bila-bila masa. ‘‘BN dah menang dah , dah tak ada masalah. Kita tidak fikir akan menghadapi sebarang masalah dalam pilihan raya kali ini,” kata beliau.

Khir Toyo hendaklah menyedari bahawa siapalah kita yang ingin mendahului takdir Allah. Jangan terlalu sombong dan angkuh sehingga menyamai keangkuhan pembesar-pewmbesar terdahulu yang disebutkan oleh Allah SWT di dalam Al Quran.

Tidakkah Khir menyedari dirinya yang berlumuran dengan skandal rasuah? begitu juga dengan beberapa pembesar negerinya yang terlibat sama? Jangan sampai kanak-kanak kecil pun tergelak dengan kenyataan macam mimpi disiang hari.

Biarlah rakyat yang menentukan siapakan pemenang dalam sisitem demokrasi yang tidak bersih ini. Kami pembangkaag masih tetap akan meletakkan calon untuk menghadapi calon-calon Khir yang kami yakin 2 x5 dan 5 x2 sama dengan Khir. Jangan terlalu sombong dan angkuh kerana ini sifat yang keji bagi searang Islam dan ia akan mengundang bala Allah SWT.

Tiada ulasan: