03 Februari 2008

Mangsa Ribut Dizalimi 2 : Rayuan Bantuan Kemanusiaan

Inilah gambar rumah En. Ismail yang paling teruk rosak dari sekian banyak rumah yang menjadi mangsa ribut seminggu lepas. Sedangkan belia mendapat bantuan yang kononnya wang ihsan cuma RM 300. Sangat zalim bagi pandangan saya.





Paling menyanyat hati kami petugas PAS, pada 30 Jan yang lepas untuk kali ke 3 kami turun untuk menyampaikan bantuan kemanusian bersama Dr. Mujahhid Yusuf Rawa, AJK PAS Pusat. Rumah ini telah pun dibuka semuanya sebagaimana yang saya katakan "total Loss" dalam tulisan yang lepas. Rumahnyalah yang satu-satunya tidak mampu lagi diperbaiki. Kata En.Ismail kalau tidak dibuka dengan segera ianya membahayakan keluarganya yang terpaksa melalui bawah rumah yang hampir runtuh ini ke bahagian dapur yang boleh didiami sementara waktu.

Mereka sedang menunggu segala janji yang diberikan oleh pihak berwajib. Semuga Allah memberi kesabaran kepada mereka dalam keadaan serba kekurangan. Kebanyakan mereka hanya petani yang mendapat hasil tidak seberapa. Rumah mereka bergelap sejak ribut tempoh hari.

Sumbangan dari pelbagai pihak masih diharapkan oleh PAS Kawasan Parit Buntar bagi meringankan bebanan mereka. Atas nama peribadi dan pimpinan PAS Parit Buntar saya menyeru pengunjung blog Cina Islam yang budiman untuk menyalurkan bantuan dalam bantuan wang ringgit untuk disalurkan segera kepada Mangsa.

Bantuan Ikhlas boleh di salurkan ke akaun YAKIN URUS ENT. Di PUBLIC BANK. No Akaun : 3981725304. Apa lagi terdapat beberapa rumah yang kami rencanakan dibantu baik pulih dengan secara gotong royong.

Tiada ulasan: