09 April 2008

Undurlah Pak Lah....

Pelbagai pihak mahu agar pertemuan antara Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi diadakan segera bagi menjernihkan sebarang masalah antara kedua-dua pihak demi kepentingan parti dan negara.




Sebaliknya bekas Setiausaha Agung UMNO, Sabbaruddin Chik berkata sebarang usaha untuk mempertemukan bekas Presiden UMNO, Dr. Mahathir Mohamad dan Pedana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi melalui pihak ketiga adalah satu usaha yang sia-sia. Beliau berkata, ini kerana kedua-dua pemimpin itu mempunyai pendirian yang sangat berbeza dan tidak mungkin dapat menemui kata sepakat.

Katanya, Dr. Mahathir bertegas mahukan Abdullah berundur selepas kekalahan teruk Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-12 yang lalu. Selain itu Pak Lah dah kata "saya pantang berundur".

Artinya tidak ada alasan dan sebarang pertemuan yang boleh menyelesaikan masaalah dan kemelut dalaman UMNO sekarang. Pandangan Dr. Mahathir saya lihat kepada ingin menyelamatkan Malaysia itu sendiri. Seperti rata-rata rakyat Malaysia yang sudah tidak percaya kepada Abdullah dengan menolak BN , demikianlah Dr. mahadhir menolak Abdullah mentah-mentah.

Abdullah tidak bolah dimasak dan direbus lagi kalau diumpama ianya daging, yang kita kena lakukan ialah menukarnya dengan daging yang baru. Tidak busuk, sedap dan harum baunya.

Tiada ulasan: