09 Mei 2008

Menteri Besar melawat Parit Buntar hari ini

PARIT BUNTAR, 8 Mei:- YAB Dato' Seri Menteri Besar Perak akan mengadakan lawatan kerja dan pemimpin bersama rakyat di kawasan Parit Buntar pada hari ini. Jadual lawatannya seperti yang telah difakskan dari pejabat Menteri Besar adalah seperti berikut. Pada pukul 2.30 petang, Menteri Besar akan memulakan lawatan kerja ke Pejabat Daerah Kerian dan satu taklimat khas akan diberikan oleh pegawai daerah kerian.

Seterusnya pada pukul 3.30 petang, akan diadakan jamuan makan bersama rakyat di Dewan Merdeka, Parit Buntar. Dijangkakan seramai 3000 orang akan hadir. Kemudian pada pukul 5.00 petang pula diadakan perjumpaan dengan pimpinan Pakatan Rakyat . Pada pukul 6.00 petang, Menteri Besar akan merasmikan Pejabat Kelab Penyokong PAS dan akhir sekali diadakan Ceramah Perdana di Padang Bandaran pada pukul 9.00 malam.

3 ulasan:

Juraimi Zainal berkata...

Salam Dr Idham,

Saya sangat bersyukur di Perak kita seorang Menteri Besar yang mempunyai ilmu agama yang baik, begitu juga dgn Dr Idham. Semoga Allah memberi ketabahan kpd anda dan juga pejuang2 Islam yg lain. Sejuk saje hati bila memandang foto, MB Perak dan Dr. Sebenarnya saya baru saja mengikuti blog Dr Idham dalam masa sebulan ini... dan ini kali pertama saya menghantar komen.

Selama ni saya/kita tidak mengetahui bahawasanya kita mempunyai calun ADUN yg berbangsa Cina muslim dan telah memenangi salah satu dari kerusi DUN Perak... (Yelah selama ni perjuangan kita sentiasa diperlekehkan). Saya berdoa dimasa2 akan dtg lebih ramai dari kalangan Cina Muslim menjadi calun2 dalam PRU lagi.

Saya rasa sangat bersyukur selepas kemenangan PRU12 lalu.. dan telah fwd kan blog Dr kpd sahabat2 di office.. Buat pengetahuan Dr, saya bole katakan office saya ni, 90% adalah penyokong pakatan rakyat (especially PAS) dan kami juga mempunyai ramai staff berbangsa India, sehinggakan kami telah berpakat mengumpul duit dan membuat kenduri kesyukuran di office dan menjemput rakan2 dari semua bangsa. (mat salleh pun join) he he...

Lain kali saya cerita lebih lanjut.. Semoga Diberkati Allah...

hj sahri kg kedah berkata...

Salam. Saya dari Parit Buntar.. Saya baru balik dari majlis bersama MB tadi. Malang beliau tak dapat hadir. Di surau tadi ramai yg kecewa kerana tak dapat nikmati kemeriahan merayakan kemenangan yg sangat bermakna kpd rakyat yg lama tertindas di bawah UMNO , MCA dan MIC. Wajah wajah bersih yg hadir di padang Majlis tadi semua rakyat yg berpendapatan rendah, miskin dan sederhana aja. Mereka adalah insan insan yg tertingggal dibumi bertuah ini. Mereka bukan datang dgn kereta menjalar saperti warga kelas satu BN. Mereka adalah orang kebanyakan, ada yg berniaga digerai gerai, yg bersawah sekangkang kera dan yg berjaja di pasar pasar tani saja. Mereka adalah yg tertindas dibawah regim yg mendakwa cemerlang , terbilang dan gemilang .tetapi temberang!

Balik ke rumah terus buka internet dan rasa amat meluat membaca tulisan dlm blog dan web berkaitan UMNO yg tak ada kerja lain selain kerja report POLIS. Kaji dan telaah telatah pelakon pelakon UMNO yg gila dan naik sasau kerana kalah teruk tapi masih hantuk kepala kat dinding , tak percaya ini yg terjadi iaitu kalah TKO di lima negeri

Isu sayang dan hormat Sultan dan Raja Raja Melayu di jadikan bahan memutar lidah bercabang mereka. Boleh percaya kah dgn mainan lidah UMNO yg terjelir jelir itu? Sayang dan sanjung Raja raja Melayu?. Waras ke UMNO ketika ini ?Awat anda semua yg ada dlm UMNO, yg cerdik dan yg bebal, yg nak tengelam saperti kapal titanic ingat kami ni rakyat tak sekolah? Nak perbodoh kami agar buta tentang perilaku buruk kalian semua kpd Raja raja Melayu selama ni ? Apa ni? sekejap sayang raja ,sekejap maki raja, sekejap bodek raja, , apa, dah hilang akal? Sasau?Dah tak waras? Dah hilang separuh kuasa kerana rakyat dah meluat dgn gelagat anda semua, pun tak sedar diri lagi ke? Betulkah UMNO dan pelakon pelakon nya sayang dan hormat kpd Raja dan Sultan? Dulu zaman Mahathir, siapa yg keluarkan kenyataan nak tarik balik pengiring pengiring dari Polis yg diberi kpd Raja Raja? Puak parti mana yg nak tarik balik imuniti raja raja? Lidah lidah siapa yg bercabang cabang permainkan raja di kelantan dgn menabal Sultan lain dari Sultan yg sedia ada? TV tiga pernah siarkan ucapan Mahatihir meminta Raja Raja Melayu sign dulu pindaan perlembagaan ... eh dah lupa ka kpd siapa tu...aaa apa nama aaa!

Kes perkataan "natang" dalam banner di terangganu apa tujuan, hina siapa tu? Dalam TV tiga ketika berlaku krisis raja raja dgn UMNO/Mahathir apa yg TV 3 tak siarkan "ucapan ucapan" Mahathir kpd Duli Duli Tuanku?

Tak payah lah wahai puak puak UMNO nak tipu orang Melayu, Cina dan India konon anda semua sayang Raja Raja Melayu. Raja Raja Melayu pun belum tentu sayang kamu.Luka baru dan lama pun belum sembuh !Ingat Sultan sultan semua tak sekolah ke? Baginda baginda semua pun nak tergelak lihat kamu semua berlakon cari cheap publisity ,konon konon sayang le sangat anda dgn Sultan Sultan tetapi sebaliknya apa?. Kami semua ada sekolah lah sheh!

Kalau anda semua pelakon pelakon UMNO ada harga diri, ada maruah, cari isu lain lah, cari lah isu seperti motto asal yg selalu anda semua berkokok iaitu untuk agama , bangsa dan negara, (walaupun anda semua adalah "berlakon" sebagai pejuang slogan itu). Atau bagilah duit kat kami sebagai rasuah ke agar manalah tahu kami boleh undi UMNO/BN balik nanti.

Rakyat bawahan macam kami memang sayang dan kasih kepada semua Raja Raja Melayu, kasih dan sayang kpd semua umat manusia yg baik dan berhati bersih serta berakhlak mulia. Kami kasih dan rindu kpd insan insan pemimpin yg sentiasa membawa kami mengingati tuhan. Kami benci mereka yg mata duitan , kaki betina dan kaki botol. Kami meluat dan menyampah pemimpin yg bawa duit keluar negara pakai karung guni, kami benci mereka yg jadi menteri kemudian bila berhenti rupanya duit tak habis dibawa mati!.

Kami juga benci bilamana kami dengar kes menipu dan rasuah, kes mencuri, kes bunuh, kes raba semuanya ada pihak yg "terlepas pandang ".

Kami bosan dan curiga dgn kes kes yg dikendali di mahkamah .Kami muak dgn suruhanjaya itu dan suruhanjaya ini tapi semuanya lakonan sang kancil yg nak lepaskan diri!

Kami orang Melayu Islam, mak bapa kami didik dan ajar kami sejak kecil, jangan buat jahat, jangan mencuri, jangan membunuh. Bila kami jadi ibu dan ayah , maka kami ajar begitu juga kpd anak anak kami.
Anda macama mana ? Berlakun lagi ke?

Dato' Drs.Khalil Idham Lim (林川興) berkata...

1. Terima kasih kepada juraimi dan teman-teman dengan semangat Pakatan Rakyatnya. Lakukan yang terbaik untuk bekalan sebelum mati.
2. Komen Hj. Sahri cukup bernas, bahasanya pendek dan mudah difahami.

Atas nama teman-teman yang menganjurkan program malam tadi, saya minta maaf sekali lagi kepada semua. Ketidakahadiran MB malam tadi adalah untuk kebaikan kita semua juga. Kalaulah MB tidak ada bersama tuanku di majlis di Ipoh malam tadi pastinya media hari ini lagi banyak alasan dan buat cerita rekaan untuk hentam kita.