19 September 2008

Siapakah yang salah ?

Abdullah menyifatkan ketua pembangkang itu sebagai "satu ancaman kepada ekonomi negara, bahkan kemungkinan keselamatan".

Ini sudah cukup untuk memberi alasan kepada pihak pihak kuasa untuk menggunakan ISA terhadap Anwar dan membolehkan beliau ditahan tanpa bicara.

Sementara itu, Bernama memetik perdana menteri berkata tindak tanduk Anwar selama ini bukan sahaja menjejaskan kestabilan politik tetapi juga kestabilan ekonomi.


Mengapakah masalah pentadbiran dan pengurusan kewangan negara disalahkan kepada Ketua pembangkang. Jarang kita mendengar cerita dalan alasan sedimikian yang berlaku di negara lain.

Bukankah kelemahan pentadbiran adalah datang dari kerajaan yang memerintah. Kalaupun ada pembangkang yang menyebarkan dakyah dan sebagainya kepada kerajaan mustahil ia menjadi batu penghalang sekiranya kerajaan itu betul-betul kuat.

Seperti serangan bertubi-tubi dari sepasukan bolasepak amatur kepada sepasukan bolasepak yang bertaraf juara dunia tentunya dapat dipatahkan dengan mudah . Demikianlah Kerajaan yang ada sekarang segalanya dipihaknya, dan apalah Anwar hingga dikaitkan dengan ancaman yang begitu besar.

Melainkan inilah usaha untuk menutup kelemahan diri sendiri dan mugkinkah ini alasan untuk mengISAkan Anwar?

1 ulasan:

daLyaanoon berkata...

hujan turun pun salahkan DSAI!!

pelik....pelik....