05 Februari 2009

Berita hangat hari ini yang diperkatakan ?

Beberapa persoalan besar sedang berlegar dalam fikiran semua pihak yang memerlukan jawapan yang segera. Hits saya pada hari Isnin mencecah 10,704 kliks dan 3982pengunjung. Kelmarin walaupun agak menurun tetapi masih mencapai 6073 kliks dan 2833 pengunjung. Semasa saya menulis berita ini dari pejabat BBC kliks telah mencecah 2514dan 933 pengunjung. Kemungkinan hari ini kliks akan kembali mencecah angka 10,000 dan hampir 4000 pengunjung atau lebih. Dikemucak online paling ramai saya dapat mengesan sebanyak hampir 100 orang sedang online.

Gambaran di atas membuktikan bahawa banyak pihak berkunjung ke blog cina islam untuk mengikuti perkembangan terkini dari Perak.

Saya menjangkakan ramai pihak menunggu jawapan kepada persoalan berikut :

PERTAMA : Apakah berita terkini mengenai Kapten Osman, kalau kelmarin Jamaluddin mengisytiharkan dia sudah jadi Bebas, apakah yang akan diumumkan oleh Osman. Selain itu semua juga menunggu apakah pengumuman mengenai kedudukan terkini mereka oleh Kerajaan Negeri Perak.

KEDUA : Apakah tindakan MB Perak yang dikatakan berkemungkinan ke Istana pada hari ini untuk memohon perkenan mengadap dan memohon perkenan DYMM Sultan Perak supaya dibubarkan DUN Perak menjadi kenyataan.

KETIGA : Sampai malam tadi sekitar jam 9 malam saya masih dapat berhubung dengan SMS dengan ADUN Jelapang, YB. Hee Yit Fong. Namun misteri dia yang sukar dihubungi sehingga saat ini menimbulkan banyak tanda tanya. Semua pihak juga menunggu berita beliau pada hari ini.

KEEMPAT : Bila status ADUN dan sekali gus terlucut juga jawatan Exco bagi Jamaluddin dan Osman, siapakah pengganti kepada mereka, adakah dipangku oleh Exco lain atau ada pengumuman siapakah pengganti kepada mereka.

KELIMA : Segalanya kembali kepada Allah SWT, kita manusia boleh merancang dan Allah jua yang menentukan.

Allahuaklam, kita tunggu dan lihat.