15 Februari 2009

Siapa jadi jaguh ?

Setelah lama ditegah 'akhirnya' (ayat yang kerap disebut oleh Datuk Dr. Zambry semasa diwawancara secara langsung oleh tv1) Y.B. Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Y.B. Karpal Singh menjadi wira tv3 dan Utusan Malaysia. Sehingga Dr. Mahathir menegur media tersebut kerana keterlaluan popularkan 2 tokoh ini. Saban hari, lebih 6 muka surat dan 20 minit khas buat 2 tokoh PR ini.

Namun 'akhirnya' setelah ditewaskan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak, bakal mantan PM telah diangurahkan Berek Hijau Komando. Mujurlah kejadian d ilif 'akhirnya' tidak mengundang bencana kepada bakal pesara PM itu. 'Akhirnya' bakas PM yang dimalukan itu biasanya mungkin / akan mendapat gelaran 'Tun' dari Yang dipertuan Agong.

Dikhabarnya Kongres PKR yang akan berlangsung Mac ini akan memberi impak yang besar kepada politik Malaysia. Kongres khas ini dikatakan bakal meluluskan satu dimensi baru untuk pemilihan Presiden dan Ketua Bahagian. 'Akhirnya' ia akan mengundang ikutan yang kepada pemilihan NGO , parti politik dan organisasi dan mungkin UMNO akan 'akhirnya' menirunya.
'Akhirnya' kemungkinan besar akan berakhir riwayat Datuk Seri Hisammuddin Tun Hussein, Syed Hamid Albar, Muhyidden Yassin, Khalid Nordin dipersada UMNO Mac ini ?

Email dari "Amk Johor" : amkjohor@yahoo.com

Tiada ulasan: